Tysk

Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk

18. juni 2016 af Mart96 (Slettet) - Niveau: A-niveau
Hej

Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter.

Dog så viste han mig sine årskarakterer på 4 i både mundtlig og skriftlig. Da han heller ikke skulle op til den mundtlige eksamen i faget,så ville hans mundtlige årskarakter tage den plads.

Jeg gik så ind på gennemsnit beregneren "mitsnit.dk og tilføjede hans års- og eksamenskarakterer for Tysk A. Dette gav et gennemsnit på 3,0, men ligesom man skal have et samlet gennemsnit for at bestå studentereksamen på 2,0 - Gælder denne regel så også ud for et enkelt sprogfag?

Jeg ville sætte stor pris om nogen måske kunne forklare mig dette. Ellers tak fordi du læste mit spørgsmål.

Mvh
Martin

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. juni 2016 af tyskeren11

#0 Hej

Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter.

Dog så viste han mig sine årskarakterer på 4 i både mundtlig og skriftlig. Da han heller ikke skulle op til den mundtlige eksamen i faget,så ville hans mundtlige årskarakter tage den plads.

Jeg gik så ind på gennemsnit beregneren "mitsnit.dk og tilføjede hans års- og eksamenskarakterer for Tysk A. Dette gav et gennemsnit på 3,0, men ligesom man skal have et samlet gennemsnit for at bestå studentereksamen på 2,0 - Gælder denne regel så også ud for et enkelt sprogfag?

Jeg ville sætte stor pris om nogen måske kunne forklare mig dette. Ellers tak fordi du læste mit spørgsmål.

Mvh
Martin

Vedkommende har bestået faget Tysk på A-niveau. Han har dog ikke bestået sin skriftlige eksamen, hvor han fik 00.

Og ja denne regel gælder også for et enkelt sprogfag, så samlet set har han bestået.


Svar #2
18. juni 2016 af Mart96 (Slettet)

Hej tyskeren11 

Tusinde tak for dit svar og jeg tror med sikkerhed det vil være en god nyhed for min ven, som søger ind på en uddanelse der i sine krav forlanger: "Yderligere et sprog på A (B hvis fortsætter)" 


Skriv et svar til: Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.