Studievejledning

Rektorerklæring?

18. juni 2016 af kasper1504 (Slettet)

Jeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende til Engelsk B:

http://www.aau.dk/uddannelser/optagelse/bachelor/adgangskrav-paa-aau/opfylder-du-adgangskravene/bestaaet-fag/

Er der nogen der ved om jeg skal henvende mig til selve rektor eller er det nok at henvende sig til kontoret? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. juni 2016 af sjls

Nu har jeg set, at du har skrevet en del indlæg omkring din problematik mht. din eksamen i engelsk. Du siger, du skal have 4 for at bestå, da du fik 00 i skriftlig engelsk, men er du klar over, at dine årskarakterer tæller ligeså meget? Du skal bare have 02 i gennemsnit af dine årskarakter og dine eksamenskarakterer for at bestå engelsk A. 
Desuden har jeg bare at sige til dig, at jeg synes du skal gøre alt, hvad du kan for at øve dig til på mandag, men du skal også undgå at overanstrenge dig. Det plejer at gå bedst, hvis man ikke er fyldt med nervøsitet og bekymring, når man skal ind. 
Tag det nu roligt, og mit råd til dig er ikke at tænke så meget på, hvad der skal ske efter eksamen, men fokusér i stedet på selve eksamen, og så må du til den tid se, hvordan det er gået og træffe beslutninger efter det.


Skriv et svar til: Rektorerklæring?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.