Almen studieforberedelse (AT)

AT-EKSAMEN - AKUT SPØRGSMÅL !!

18. juni 2016 af nnnn12 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har akut brug for hjælp, hvad angår brugen af metoder i mit AT-projekt. Min problemformulering lyder som følgende: "Hvordan overskrider staten grænser for regulering af vores adfærd gennem etablering af bestemte diskurser i sundhedskampagner".

Inden for faget dansk har jeg benyttet mig af den sprolig analytiske metode i form af en diskursanalyse af Sundhedsstyrelsens Get Moving-kampagne og en analyse af kampagnens retoriske virkemidler. Herefter skal jeg så bruge resultaterne fra diskursanalysen og forsøge at give en indsigt i, hvorledes diskursen i kampagnen vidner om en skjult magtstrategi, og hertil tænker jeg at holde resultaterne fra diskursteorien op imod Foucaults governmentality-teori  - men kan min kvalitative metode også være diskursanalysen? Eller jeg kan spørge anderledes: Kan en diskursanalyse af noget tekstmateriale på én og samme tid fungere som metode i danskfaget og i samfundsfaget? 


Skriv et svar til: AT-EKSAMEN - AKUT SPØRGSMÅL !!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.