Studievalg og videregående studie

Kan jeg blive optaget?

19. juni 2016 af Sabrina3 (Slettet)

Hej SP,

På nuværende tidspunkt har jeg et snit på 9,9 og med bonus 10,7. Jeg mangler dog stadig en eksamen... 

Min drøm er at blive tandlæge, som sidste år krævede et snit på 10,4 på KU. Tror I, at jeg kan komme ind der, selv hvis jeg fx får 7 i den sidste eksamen, og dermed ender med et snit på 10,6 med bonus? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det skader da aldrig at forsøge. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2016 af OnceUponATime

Jeg tror at du har en fin chance for at komme ind.
Jeg tror også at du har en minimal chance for at komme ind på medicinstudiet.

Dog kan det tænkes at det nok bliver en standbyplads :)
Men måske ikke i netop København. Men hvis det er din drøm, betyder lokalisation heller ikke meget for dig formoder jeg :)

Svar #3
19. juni 2016 af Sabrina3 (Slettet)

Jeg vil ikke blive optaget på medicinstudiet, så det er ok, hvis der er en lille chance for at komme ind der. 

Øv, jeg vil ikke have en standbyplads; men du har ret, der er større chance for, at jeg får en standbyplads end kvote 1 plads, da snittet kun er på 10,1 på KU.  


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

#3 hvis du ikke søger medicin, kommer du heller ikke ind på det, så det er vel ligegyldigt, om der er lav eller stor chance for at komme ind.

Det vil da være oplagt at søge en standbyplads for at øge chancherne for at komme ind. 


Svar #5
19. juni 2016 af Sabrina3 (Slettet)

Det ved jeg godt, jeg formulerede det vist ikke så godt :) 

Det har jeg også tænkt mig at gøre for en sikkerheds skyld, men håber dog på at komme ind via kvote 1, så jeg med sikkerhed kan starte i år.

I år 2014 var snittet også på 10,4, ligsom sidste år, så jeg håber virkelig, at snittet ikke stiger mere end det, eller måske kun med en eller to decimaler.  


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Du kan jo kun krydse fingre for, at det lykkedes. Men held og lykke med det. 


Svar #7
19. juni 2016 af Sabrina3 (Slettet)

Tusind tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. juni 2016 af dannysannem

Hvis din store drøm er at komme ind på medicin eller odontologi, så skal du jo klart også søge på kvote 2 næste år. 

Hvis du skal ud og samle noget sammen til kvote 2, så kan du jo overveje at tage en snak med mig. Jeg arbejder på Rønde Højskole, og vores profil med studieforberedende linjefag i bl.a. sygepleje og medicin er særdeles relevant for begge uddannelser.

Se mere her: http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/

Og ring eller skriv gerne til mig på 21935680 eller [email protected].

Pøj pøj med eksamen :-)


Skriv et svar til: Kan jeg blive optaget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.