Engelsk

Engelsk årsprøve 1.g

20. juni 2016 af 4kr4 (Slettet) - Niveau: C-niveau

I morgen skal jeg op til mundtlig engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til så det er ikke utænkeligt at jeg dumper. Hvis jeg nu dumper vil det så få nogen konsekvenser? 

Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis man trækker en non-fiktiontekst skal man bruge det retoriske pentagram, men hvordan skelner man om noget er fiktion eller non-fiktion? En novelle kan for eksempel både være fiktion og non-fiktion.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2016 af MariaBz

Da det er en årsprøve vil det ikke have andre konsekvenser end at det sandsynligvis vil tælle med på din næste standpunktskarakter.

En novelle vil som regel være en fiction tekst, hvor en artikel vil være en non-fiction tekst.

Fiktion omfatter hovedgenrerne epik, lyrik og drama. Det vil sige at det hovedsageligt er romaner, noveller, digte, skuespil, komedier og drama.
Fiktion er opdigtet, selvom det godt kunne have sket i virkeligheden.
Non-fiktion, er der tale om virkelige sager, personer og begivenheder, fx lovstof, lærebøger, reklamer, avisartikler eller madopskrifter. 

Håber det hjælper 

- Held og lykke!


Svar #2
20. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

Tak for svaret. Hviken analysemodel skal man bruge til fiktionstekster?

Skal man ikke bare redegøre, analysere og vurdere/perspektivere?


Svar #3
20. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

Er der nogen der kan svare på det førstilte spørgsmål? Jeg har desuden et andet spørgsmål. Må man i sin forberedelse bruge online ordbøger såsom ordbogen.com?


Svar #4
20. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

??????


Svar #5
20. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

???????

Skriv et svar til: Engelsk årsprøve 1.g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.