Tysk

3. sprog som adgangskrav

20. juni 2016 af catharinatoft (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!

Jeg vil gerne starte på syddansk til næste sommer og skal bruge et 3. sprog.

Jeg vil helst have fransk, da jeg har haft det i forvejen. Men det er åbenbart svært at få, da jeg har brug for det på på A-niveau.

Jeg tænker tysk eller spansk. Spansk har jeg snuset lidt til, men synes udtalen er svær. Hvordan er det med tysk, de fleste kender jo til tysk. Jeg har hørt at grammatikken er drøj. min første tanke er tysk, da det rart at kunne i forhold til spansk. Det skal lige nævnes at jeg kun tager 3. sprog, da det er en af adgangskravene til Syddansk Universitet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2016 af Smut1

Jeg forstår ikke, hvorfor du synes det er bedre at kunne tysk end spansk, da spansk er et mere talt sprog, (desuden kan folk under 50, der snakker tysk også engelsk).

Men hvis du bare tager det, for at det kan pryde dit eksamensbevis, så er tysk det oplagte valg, da sproget ikke er så svært at lære som spansk (her tænker jeg også udtale). Grammatikken er ikke vanskelig, hvis man er god til at sætte kommaer.


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. juni 2016 af Beckmesser (Slettet)

Vil du lære spansk på kun et år (og ovenikøbet på A-niveau?) og uden at være interesseret i selve sproget?

Så kan jeg anbefale følgende metode:

http://pillow.duolingo.com/

Puden fås desværre endnu ikke til tysk.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2016 af Stygotius

1 Spansk udtale er bestemt ikke svær for en dansker

2 Spansk udtale er i hvert fald ikke sværere end den tyske

3 Det svære i tysk grammatik er vildt overdrevet af de fleste.

4  At mange taler spansk i Sydamerika, er ikke særlig relevant for en europæer. Tysk er meget mere både      nyttigt og kulturelt givende.


Skriv et svar til: 3. sprog som adgangskrav

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.