Andre fag

Jura Kvote 2 Fagsnit vs Ha. Jur

28. juni 2016 af macmand1 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej Alle, 

Jeg håber i kan hjælpe - jeg er lidt i vildrede

Jeg har søgt ind på Jura via kvote 2 i henholdsvis Aarhus (1 priotet), Aalborg (2. Priotet) og kvote 1 på Ha.Jur i Aalborg. 

Mit karaktersnit er 8,4 fra STX i 2013

Min samlede fagsnit er: (DAN A((10+10+7)/3)+ENG A((7+10+7)/3)+MAT B((7+7+4)/3))/3:(9+8+6)/3=  7,7

Jeg kan læse mig frem til, at JURA har et snit på 9,1 og 9,0 kvote 2 vejledende. 

Grænsekvotienten for Ha.Jur kvote 1 blev ved optagelsen i 2015 5,8 efter 7-trinsskalaen og grænsekvotienten for standbypladser blev 5,0.

Så er mine spørgsmål: 

1. Er der realistisk at komme ind på Jura via kvote 2 med et fagsnit på kun 7,7?

2. Min ansøgning til Ha. Jur i Aalborg bør vel være sikker, eller hvad?

3. Bliver jeg tilbudt min første priotet, udelukker det så mulighed for de andre prioteringer?

PFH TAK!


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2016 af MaibritG

1. Er der realistisk at komme ind på Jura via kvote 2 med et fagsnit på kun 7,7?

Jeg vil mene nej. Snittet er simpelthen for lavt. 

2. Min ansøgning til Ha. Jur i Aalborg bør vel være sikker, eller hvad?

Ikke nødvendigvis. Det afhænger af antallet af ansøgere til uddannelsen og antallet af studiepladser. 

3. Bliver jeg tilbudt min første priotet, udelukker det så mulighed for de andre prioteringer?

Ja, det gør det. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
29. juni 2016 af macmand1 (Slettet)

Tak for dit svar - det bliver spændende at se.

Jeg tænker dog, baseret på tidligere års grænsekvotient for optagelse på HA Jur på 5.8, så skal det vel gå meget galt, nu hvor snittet er 8,4?
Og er det korrekt forstået, at hvis ikke jeg optages på 1 og 2 priotet på Jura, så får jeg stadig svar på min lidt mere sikre 3 priotet som er Ha Jur?

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juni 2016 af MaibritG

så får jeg stadig svar på min lidt mere sikre 3 priotet som er Ha Jur?

Det skulle du meget gerne. 

Jeg tænker dog, baseret på tidligere års grænsekvotient for optagelse på HA Jur på 5.8, så skal det vel gå meget galt, nu hvor snittet er 8,4?

Man kan jo aldrig være sikker, hvis studie lige pludselig bliver meget populært. Eller hvis antallet af studiepladser falder. Umiddelbart er mit bud dog, at du burde komme ind. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Jura Kvote 2 Fagsnit vs Ha. Jur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.