Studiejob

Studiejob på gymnasiet

29. juni 2016 af FrederikHansen99 (Slettet)

Hej Studieportalen

Jeg skal til at gå i 2.g på gymnasiet, og overvejer meget om jeg skal finde mig et studiejob. Jeg har fundet en del jobs inde på Studiejob Danmark, som jeg godt kunne tænke mig at forfølge, da de ekstra lommepenge og erfaring på arbejdsmarkedet er to ting, jeg rigtig gerne vil have.

Jeg ved bare at jeg har haft travlt her i 1.g med lektier, og vil derfor høre jeres erfaringer med at arbejde omkring 10 timer i ugen, ved siden af gynmasiet. Er der nogen af jer, som kan få det til at køre rundt med et studiejob, og vil I vælge ikke at tage et job ved siden af studiet, hvis I kunne vælge om igen?

Tak! Mvh. Frederik


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juni 2016 af sjls

Jeg havde selv et studiejob i et supermarked det første halve år af 1.g, men stoppede dels fordi butikken lukkede og fordi jeg ikke brød mig om jobbet.

Du skal nok forberede dig på, at 2.g bliver (endnu) hårdere end 1.g, og at du derfor ikke vil have så meget fritid, hvis du synes, du har haft travlt i 1.g. Dermed sagt, er der rigtig mange 2.g'ere, der har fritidsjob, og det er helt klart muligt at få til at hænge sammen. 

#0

vil I vælge ikke at tage et job ved siden af studiet, hvis I kunne vælge om igen?

Jeg fortryder bestemt ikke, at jeg sagde op fra mit job her for et halvt år siden, fordi jeg har klaret mig så meget bedre i skolen siden. Der er selvfølgelig også en del andre faktorer, der er skyld i det, men jeg er meget glad for den frihed, jeg har, og jeg er begyndt at blive rigtig glad for en del fag i skolen. Jeg er nok også en person, der først kan koncentrere mig ordentligt, når jeg ved, at jeg ikke har en masse andet, jeg også skal tage mig af.

Der er dog rigtig mange fra min klasse, der sagtens kan klare sig godt i skolen og have arbejde samtidig, så det er helt klart også muligt. Det kommer nok an på, hvilken slags person du er, og hvad der fungerer for dig.
Hvis du er god til at håndtere pres og gerne vil tjene penge ved siden af gymnasiet (som i øvrigt er en rigtig god idé), så synes jeg, du skal få dig et job. 

Du kan jo også altid prøve med et job i starten af året og så se, om det er noget, du har lyst til at fortsætte med. 


Svar #2
29. juni 2016 af FrederikHansen99 (Slettet)

Mange tak for dit svar og din hjælp!

Jeg er netop bange for at 2.g bliver meget travl med afleveringer og lektier, og jeg derfor vil blive alt for stresset over at skulle være på så mange timer i ugen.

Men som du siger, forpligter man sig jo ikke til at forsætte med sit studiejob, hvis man indser at det er for meget. Så hvis jeg kan få et at de gode jobs jeg har udset mig på Studiejob-Danmark, så tror jeg at jeg vil prøve kræfter med det.

Så må tiden jo vise om det passer ind i min hverdag. Umiddelbart vil jeg også sige at jeg er god til at håndtere pres, og plejer ikke at have problemer med at have travlt en gang i mellem :-)


Skriv et svar til: Studiejob på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.