Studiejob

Studiejob og CV?

29. juni 2016 af mira4100 (Slettet)

Hej! 

Hvad gør man, hvis man ikke som sådan har nogle erfaring at skrive på sit CV? 

Jeg har afsluttet gym og er lige blevet færdig med mit første år af min bachelor. Derudover har jeg været eksamenssvagt og har haft et frivillig arbejde.. Men det er jo ikke relevant for et studiejob, tænker jeg? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juni 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Du har ikke skrevet hvad du studerer, så det bliver et lidt bredt svar.

Du kan se efter om der findes private virksomheder der er relevante at søge studiejob hos. Det kan også være at kommunen har noget relevant. Måske findes der andre offentlige myndigheder der hvor du bor/studerer der mangler studentermedhjælpere.

Det er helt normalt at man skal nogle semestre hen før man er kvalificeret til et studierelevant studiejob.

Jeg har selv været så heldig at få lov til at undervise studerende på tidligere semestre. Det begyndte jeg med da jeg gik på 3. semester.

Frivilligt arbejde kan også være relevant. Hvis man holder ved det, så kan man måske få en ledende eller koordinerende rolle i det frivillige arbejde. En sådan rolle er meget relevant at skrive på et CV.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2016 af MaibritG

Nogle gange handler det ikke om at have et relevant studiejob, men bare om at have/have haft et studiejob. Man skal jo starte et sted. Så skriv al den relevante erhvervserfaring ned, så din kommende arbejdsgiver (v. det relevante studiejob) kan se at du faktisk har "snust" til arbejdsmarkedet.  

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Studiejob og CV?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.