Studievalg og videregående studie

Jura??

29. juni 2016 af Annel1 (Slettet)

Hej alle sammen :)

Jeg skal snart søge ind på en videre gående uddannelse, og jeg overvejer at søge en plads på jura-studiet.
Jeg har dog haft en naturvidenskabelig linje på gymnasiet, hvor jeg havde samfundsfag på C-niveau.

Dette er ikke et problem, hvis man kigger på UG, hvor adgangskravene er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. (Jeg har haft historie A). 

Jeg er dog bange for, at jeg vil have svært ved at gennemføre uddannelsen, idet jeg ikke har haft samfundsfag på et højere niveau. Vil det være et problem? Forventes der på studiet, at eleverne har styr på det samfundsvidenskabelige?

Mange tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. juni 2016 af JulieW99

Jeg tror godt du kan forvente, at der forventes at du har styr på det. Men hvis du vil læse jura, hvorfor har du så haft en naturvidenskabelig linje?

Til trods for det, så tror jeg sagtens du kan følge med, hvis du hænger i og går op i dit studie.

- - -

Vh Julie


Svar #2
29. juni 2016 af Annel1 (Slettet)

Altså jeg har valgt en naturvidenskabelig linje, fordi jeg efter 9. klasse havde tænkt mig at læse ingeniør. Dog har jeg mistet interessen i løbet af gymnasietiden. 

Dog skal det siges, at jeg har tænkt mig at søge en plads på jura uddannnelsen som anden prioritet, idet jeg ikke med sikkerhed kan vide, at jeg bliver optaget på min første prioritet (som netop kræver en naturvidenskabelig linje). Og da jeg netop går meget op i min fremtid, og herunder mine valg, vil jeg rigtig gerne have en ide om, hvorvidt jeg vil kunne klare jura-studie, før jeg ansøger om en plads :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
29. juni 2016 af Justitia

Jeg er dog bange for, at jeg vil have svært ved at gennemføre uddannelsen, idet jeg ikke har haft samfundsfag på et højere niveau. Vil det være et problem? Forventes der på studiet, at eleverne har styr på det samfundsvidenskabelige?

Det skal du ikke være bange for. Det vil ikke være noget problem. Har du derimod haft erhvervsret, så er det et lille plus. 

Såfremt du har andre spørgsmål, der vedrører jura så spørg endelig.
 


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juni 2016 af Justitia

#1 

Hvis man forventede dét, så havde samfundsfag nok været obligatorisk, tror du ikke? 


Svar #5
29. juni 2016 af Annel1 (Slettet)

#3 

Jeg har faktisk nogle spørgsmål: 

1) Er der meget læsestof? Og er det på dansk/engelsk?
2) Bygger uddannelsen på udenadslære? 

#4

Jo selvfølgelig, men jeg tænkte, at det måske var godt at have det med som baggrundsviden :)


Brugbart svar (2)

Svar #6
29. juni 2016 af Justitia

1) Ikke hvis du kun læser pensum én gang. Jeg læser som minimum pensum 2 gange.
2) Nej.
3) Samfundsfag på B eller A niveau hjælper ikke dig på uddannelsen.


Brugbart svar (2)

Svar #7
29. juni 2016 af Justitia

Stoffet er 98% af tiden på dansk, men til tider står der noget på engelsk, f.eks. EU-domme, konventioner m.v.


Svar #8
29. juni 2016 af Annel1 (Slettet)

#6

Mange tak for dine svar :)


Skriv et svar til: Jura??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.