Studievejledning

Smidt ud i slutningen af 2g

30. juni 2016 af SofieNielsen01 (Slettet)

Hej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på forhånd for alle svar.


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. juni 2016 af JulieW99

Du skal nok starte forfra på HF. Du har jo ikke afsluttet dansk eller historie. Til gengæld kan du få merit for de fag du har afsluttet. Mit bedste råd er at kontakte det sted du vil have en HF.
- - -

Vh Julie


Brugbart svar (1)

Svar #2
30. juni 2016 af kusumasoerensen (Slettet)

Du kan ikke blive student næste år på HF, da dansk A og engelsk B som minimum tager 1,5 at gennemføre alt efter om du starter til sommer eller vinter. Jeg tænker at du vil starte til sommer og der tager dansk og engelsk to år. Du får merit for de fag du har taget eksamen i, men kun hvis de passer ind i de obligatoriske fag der ellers er på den toårige HF eller Hf-enkelt. 


Svar #3
30. juni 2016 af SofieNielsen01 (Slettet)

Tak for svaret begge to, sætter stor pris på det. Jeg har også lige skrevet en besked til den mail, studievejlederne har vedhæftet. Jeg nåede at afslutte 2g, så jeg også afsluttet engelsk B og har også haft dansk i de to år på A niveau. Så kan jeg vel stadigvæk starte den til august? Men jeg vil nu gerne have ændret min dansk karakter, da jeg var meget utilfreds med den.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juni 2016 af JulieW99

Du har ikke afsluttet dansk A, fordi du ikke er gået ud af 3.g. Og ja - du kan nok godt nå at starte på en HF i august, men du skal nok starte i 1.HF. Så bliver du færdig i '18.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Smidt ud i slutningen af 2g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.