Dansk

Gendrivelse

01. juli 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg vil hører om der er nogen som kan svarer mig på om det her en gendrivelse??og hvad der menes med det?

Fra nu af vil vi arbejde for, at Danmark bliver det bedste sted at bo. Vi synes, det er flotte principper, og flotte principper har det jo med at være dyre. Ikke i kroner men i røde ører, når man pluselig fremstår naiv og uprofessionel, fordi man tror på det positive. Fordi man tror på sine principper.

Hvis det ikke en gendrivelse? er det så bare billedssprog. Jeg håber jeg kan få et lidt udybbende svar. På forhånd mange tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juli 2016 af JulieW99

En gendrivelse er et modsvar man giver, på noget der eventuelt kan argumenteres imod ens egen påstand. Læs GRUNDIGT om argumentationsmodellen! Den kan slås op på nettet med ganske fine forklaringer. Det er ikke så svært.
- - -

Vh Julie


Svar #2
01. juli 2016 af HFNU (Slettet)

Okay ...jeg prøver mig ogs spørger fordi jeg netop har fundet en analysemodel frem, og læst den:) men stadig ikke føler mig sikker.


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. juli 2016 af JulieW99

Her på SP giver man sit eget bud først. Det er altså ikke en gavebod hvor folk laver det hele for en. Du kan heller ikke forvente svar med det samme, for vi er her frivilligt. Du har desuden ikke fundet en gendrivelse i det du har skrevet ind. Det argumenterer ikke imod noget andet - i så fald det gør, hvad er det andet det skulle argumentere imod?
- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Gendrivelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.