Studievalg og videregående studie

SDU eller DTU

01. juli 2016 af UchihaItachi

Hej jeg vil gerne læse til bygningsingeniør enten i SDU eller DTU, men jeg ville høre om jeres mening iforhold til hvad der kunne være bedst at vælge. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juli 2016 af nejvelda

Hvis du har mulighed så ville DTU nok være bedst. Jeg selv læst byg i et år og er nu droppet ud. Du skal virkelig have viljen fra starten af hvis du vælger SDU.

Vi har oplevet meget at underviserene ikke har styr på tingene. I det ene kursus som man både har på 1. og 2. semester siger underviseren ofte "Det ved jeg ikke" og "Det kan jeg ikke huske" og bliver meget ofte rettet af de studerende. Når der er reeksamen har de tit ikke styr på, hvornår den holdes og de studerende er ofte i tivivl med, hvornår de skal op, da underviseren ikke har lavet en eksamensplan og rækkefølge.

Kender to der droppede ud efter 1. semester og de søgte ind på DTU og er nu meget tilfredse med deres valg.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juli 2016 af dannysannem

Hvis du er i tvivl om hvad du skal med fremtiden, så kunne det her måske være en mulighed:

http://www.rondehojskole.dk/linjer/teknologimiljoe/


Skriv et svar til: SDU eller DTU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.