Studievejledning

Gå om?

02. juli 2016 af sol000 (Slettet)

Hej.

Hvis man går i 2.g, kan man så gøre krav på om at gå om, hvis det er ikke man ikke vil op i 3.g, fordi man ikke føler sig klar, både faglig og karakter, og føler socialt tilpasset i klassen.. selvom der er maksimum elever i den klasse der er under mig, der må være 32.. og der er 32 i den.

Men vi har været 33 en gang i vores klasse.. men at der ikke er plads, kan den gå, hvis man virkelig har brug for at gå om?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2016 af OnceUponATime

Nej jeg mener ikke, at du kan gøre krav på det.

Jeg mener heller ikke, at det er tilladt at være over 31 elever i en klasse, med kun en underviser (det kan dog være, at dette er ændret).

De kan muligvis tilbyde dig at tage en anden gymnasiel linje.

Tal med din studjevejleder for at høre om muligheden for at gå året om.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juli 2016 af Smut1

Du kan evt. søge hen på et andet gymnasium.


Svar #3
02. juli 2016 af sol000 (Slettet)

Altså vi har var 33 i vores klasse, fordi der var en der skulle gå om. Så burde det også være muligt denne gang  i den anden klasse som er 32 i nu.. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. juli 2016 af nera

Jeg synes, at du skal snakke med rektor om dette. Det er ham/hende der vurdere dette


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. juli 2016 af EnStuderende

Jeg tror sagtens, du kan få lov til at gå om. Eventuelt kan du jo gøre dine karakterer så ringe, at de næsten bliver nødt til det ;p Men det skulle være mærkeligt, at du ikke kan få lov. Rigtig mange på mit gymnasie har gjort det.


Skriv et svar til: Gå om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.