Studievalg og videregående studie

Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau

02. juli 2016 af dorskid (Slettet)

Sagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet.

Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for at have læst engelsk på c niveau eller gælder det ikke?

Det samme gør sig gældende med fx fransk og tysk, som jeg læste på A niveau men kun har bevis for at have haft i 1.g - dog uden eksamen? Kan jeg bruge dem til noget uden reelt at have været til eksamen i det, kun årsprøver

Jeg håber det giver mening?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juli 2016 af JulieW99

Du har været til årsprøve i 1.g - ikke eksamen. Så nej, du kan ikke benytte det er jeg ret sikker på, for du har ikke aflsuttet fagene.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. juli 2016 af OnceUponATime

Nej du kan ikke bruge dem til noget. De eneste fag du kan bruge, er fag du har afsluttet.

Brugbart svar (1)

Svar #3
02. juli 2016 af Smut1

#1 og #2 passer ikke!

Hvis du har fået den sidste årskarakter i et fag fra 1.g, kan du få faget overført til dit eksamensbevis.

Jeg tager selv enkeltfag og har fået karakterer fra gymnasiet overført på den måde.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juli 2016 af OnceUponATime

#3 det betyder vel at du har feks har i gymnasiet haft engelsk B, men droppede ud efter 1.g. Så du har ikke afsluttet engelsk B. Du starter på enkeltfag, og får merit for engelsk C. Er det korrekt forstået? Og årskarakteren i engelsk B i 1.g er nu blevet overført som den afsluttende karakter for engelsk C?
Lyder da rigtig underligt. Havde en veninde der prøvede at få merit for tysk B, efter hun droppede ud efter afsluttet 1.g. Hun fik ikke lov.

Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juli 2016 af Smut1

#4 Nej, nej, men personen spørger indtil at få overført faget som c-niveau fra 1.g, og denne er droppet ud af 2.g... Og det kan man sagtens!

PS men man skal have engelsk b for at tage en fuld hf på enkeltfag.


Skriv et svar til: Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.