Studievalg og videregående studie

Optagelse

02. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Hej hvordan/hvornår får man af vide, at man er blevet optaget i sin uddannelse?

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2016 af BechHohen88

Har du søgt optagelse på optagelse.dk inden 5. juli kan du forvente, at uddannelsesstedet giver dig svar på ansøgning fra d. 30. juli. Jf. ug.dk kan du få svar pr. fysisk brev eller digitalt (som regel via mail/optagelse.dk). I dit svar får du oplyst proceduren for, hvordan du selv bekræfter din optagelse. 


Svar #2
03. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Starter alle uddannelser i september på uni?

Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juli 2016 af OnceUponATime

Nej, nogle uddannelser har sommerstart og nogle vinterstart. Og nogle har begge.
For sommerstart er det august/september. Mig bekendt 1. September.
For vinterstart er det januar/februar. Mig bekendt 1. Februar.

Svar #4
03. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Har hørt men skal gemme en test som hedder studiestartprøve hvad er det for noget

Brugbart svar (0)

Svar #5
03. juli 2016 af OnceUponATime

Det kommer fuldstændig an på uddannelsen, og hvilket universitet der er tale om.
På mit studie skulle vi skrive en opgave sammen i grupper, som minder om AT, og fremlægge den via powerpoint.
Andre uddannelser på mit universitet skulle lave en test, hvor de blev stillet spørgsmål som "i hvilken gang ligger biblioteket".

Svar #6
03. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Så det er ikke en rigtigt svær prøve

Brugbart svar (0)

Svar #7
03. juli 2016 af MaibritG

test som hedder studiestartprøve hvad er det for noget

På mit gamle studie betød det, at man skulle have bestået en række fag med en skriftlig prøve inden, man kunne komme videre. På den måde sorterer man det værste "skravl" væk. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #8
04. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg er lidt nervøs for denne her prøve. Jeg skal starte på diplomigeniør bygningsteknik på syddansk universitet

Brugbart svar (0)

Svar #9
04. juli 2016 af Dulugtergrimt

..og det betyder at du ikke undervurderer den. Det er min opfattelse, at de fleste af dem, der dumper en eksamen, er folk der decideret undervurderer deres eksamen. Læs op til den i god tid, så skal du nok klare den.

Svar #10
04. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Får nogle bøger til det så man kan læse op i en god tid

Brugbart svar (0)

Svar #11
04. juli 2016 af Dulugtergrimt

Du går på universitetet. Det er slut med at man bliver holdt i hånden mht. lektier og bøger. Det handler om at du selv køber de bøger du skal bruge. De fortæller dig heller ikke fra dag til dag hvad du skal læse. Dit studie vil sandsynligvis vejlede dig, men i sidste ende er det op til dig selv.


Skriv et svar til: Optagelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.