Andre fag

Er mine karaktere okay

04. juli 2016 af Dyrernesven - Niveau: 7. klasse
Jeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik??

Brugbart svar (1)

Svar #1
04. juli 2016 af Smut1

Det er nogle flotte karakterer! Sidste år lå adgangskvotienten for veterinærmedicin (eksamensgennemsnittet) på 10,9, men det behøver du slet ikke tænke på i nu, der er jo så længe til!

https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/naturvidenskabeligebacheloruddannelser/biologigeografigeologimv/veterinaermedicin


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2016 af OliverHviid

Ja, som Smut1 skriver, så behøver du altså ikke at bruge energi på at tænkte på karakterer allerede nu; du skal huske på at det først er de karakterer du får i gymnasiet der virkelig gælder.


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. juli 2016 af nera

Fokuser på de sidste to år. Der er meget der kommer til at ændre sig. Der ligger desuden gymnasiet forude. Fortsæt med de gode karakterer, så skal det nok gå.

Mvh Nera


Svar #4
09. juli 2016 af Dyrernesven

Jeg er også meget interesseret i at vide, om engelsk er vigtigt, da jeg ikke er så god til det..

Brugbart svar (1)

Svar #5
09. juli 2016 af OliverHviid

Ja, engelsk er vigtigt.


Brugbart svar (1)

Svar #6
09. juli 2016 af mathias1997

Du skal være god til nærmest alle fag, hvis du vil være sikker på at nå det snit, der kræves. Så det er bare med at klø på! :)

Du har god tid til at få øvet dit engelsk, du har også 2-3 år i gymnasiet, så ingen panik.


Svar #7
09. juli 2016 af Dyrernesven

Tak for svar????

Brugbart svar (1)

Svar #8
09. juli 2016 af OliverHviid

Hvorfor spørgsmålstegn?


Svar #9
22. juli 2016 af Dyrernesven

Mente tak for svar!!!!

Skriv et svar til: Er mine karaktere okay

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.