Studievejledning

Sygeeksamen, sommer supplering og Universitetet.

10. juli 2016 af Livnelson (Slettet)

Hejsa, jeg står i en lidt svær situation og håber at nogen kan hjælpe.

Jeg skulle afslutte min studentereksamen her til sommer og søgte ind på universitet via. kvote 2, da jeg sommeren over skulle supplere i Matematik på et højere niveau. Jeg er kommet ind på GSK (gymnasial sommersupplering) og skulle begynde på Mandag.

Ved min sidste afsluttende eksamen (Kemi) blev jeg syg, og fik udleveret en lægeerklæring, som skolen og uni acceptere og jeg kan så tage en sygeeksamen i August inden studiestart på uni. 

Nu har de kontaktet mig fra GSK og siger at jeg er smidt af suppleringsholdet, fordi jeg ikke har afsluttet min gymnasiale eksamen (jeg har afsluttet de fag jeg skal supplere i)

Det betyder at jeg alligevel ikke kan komme ind på universitetet fordi jeg ikke kan supplere? Kan det virkelig være rigtigt, jeg var meget, meget syg da jeg måtte aflyse en eksamen (fik en lægeerklæring) og undersøgte, inden jeg sygemeldte mig, alle de konsekvenser det kunne ha for min universitets optagelse, og på studiet, samt på uni, var de meget klare om, at så længe min sygeerklæring var godkendt af lægen, skulle min ansøgning behandles på lige fod med alle andres.

Jeg er helt desperat nu, jeg har lige fået mailen fra GSK og har svaret dem, men de svare ikke tilbage.

Nogen der har erfarring med dette? Jeg syntes virkelig det er voldsomt at det skal gå ud over ens fremtid og universitets uddanelse.

KH

Liv


Brugbart svar (1)

Svar #1
10. juli 2016 af PSXL

Du er desværre nødt til at have en afsluttet gymnasiel uddannelse for at supplere fag over GSK. Ellers kan du prøve enkeltfag, men de kører ikke over sommerferien, og ellers kører de fra august-september af. Hvilket studie søger du ind på? Jeg tænker ift. sommerstart og vinterstart. Hvis dit studie starter i september kun, så er der vidst ikke så meget at gøre desværre. Men jeg synes, at du burde prøve at ringe til GSK kontoret og forklare din situation.


Skriv et svar til: Sygeeksamen, sommer supplering og Universitetet.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.