Studievalg og videregående studie

SU??!

11. juli 2016 af Rezwan963

Hej!

Hvis man har tilmeldt sig et (sommer)hold i et fag, som man skal supplere, og efter to dages undervisning bliver nødt til at afmelde sig af personlige grunde, hvad sker der så med den SU, man fik udbetalt i starten af måneden? Umiddelbart står der inde på min.su.dk, at jeg også får SU i næste måned, da sommerholdet også har undervisning de første 5 dage.

Bliver alt det her ændret, så jeg ikke får SU næste måned? Jeg er godt klar over, at jeg skal betale SU tilbage for det, jeg fik udbetalt i denne måned. Men hvordan sker tilbagebetalingen? Til årsopgørelsen, hvor man finder ud af, om man skal give tilbage i SKAT eller får tilbage fra SKAT? Eller hvordan foregår det med hensyn til udbetalt SU, som ikke skulle være udbetalt alligevel?

Håber nogle kan hjælpe, for jeg er lidt blank på alt det her SU.

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juli 2016 af speedn (Slettet)

Jeg mener de sender en regning. 

tjek evt. minsu.dk tror det vil stå et sted hvad du skal gøre (Y)

Nogle der har erfaringer med peberkværne og saltkværne fra peugeot. Tænker Kvalitet ift. Pris? Er selv på su nemlig, så ved ikke om jeg skal vælge en billigere model. Nogen forslag?


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juli 2016 af Smut1

Jeg modtog et brev via Digital Post, hvor der stod, hvor meget jeg skulle tilbagebetale og de forskellige muligheder for tilbagebetalingen.


Skriv et svar til: SU??!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.