IT

Stearin i Macbook Air tastatur

11. juli 2016 af frederikke9999 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle

Jeg har lyst til at dele min vilde oplevelse med jer. 

I går aftes ville jeg tage en lysestage med et fyrfadslys ned fra min hylde. Jeg var netop i fuld gang med at skrive på min 1-måned-gammel macbook air. Da ville uheldet, at lysestagen tipper over og stearinen flyder ud i mit tastatur. Fire knapper var fyldt med stearin og indenfor få minutter var tasterne fastlåste og virkede nu ikke. Jeg var i chok... 

Dagen efter tog jeg ind til computerværkstedet, hvor jeg fik at vide at reperationen ville koste 4.000-5.000 kr. Der skulle både udskiftes tastatur samt topcase, da disse hænger sammen på en macbook air.

Jeg gik da hjem og prøvede at skrappe stearinen ud under tasterne med en nål. Sådan sad jeg febrilsk i flere timer og pludselig ved et uheld gik tasten en smule af. Jeg vrikkede lidt mere (meget forsigtigt og i enkelte ryk) og nu var hele tasten af. Tastens inderside var fuld af stearin og det indre under tasten så ligesådan ud. Nu lykkedes det mig at få alt stearinen ud med en spids genstand. Jeg vrikkede langsomt tasten på igen, og pludselig sad den fast som fra start. Sådan fortsatte jeg med de sidste 3 knapper. Nu virkede hele tastaturet helt optimalt, som var det splinternyt. Jeg er så lettet og overrasket over at dette lykkedes og synes alle skal vide at der er en mulighed for at redde en macbook air med stearin i tastaturet.

Mange hilsner fra mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juli 2016 af Eksperimentalfysikeren

Godt klaret.

Der er en del tastaturer, hvor man kan lave den slags operationer, hvis man er forsigtig nok. Desværre er der også tastaturer, der ikke kan tåle, at man tager tasterne af; der er dele, der kan knække. Har man imidlertid været ude for et uheld som dit, kan det betale sig at forsøge.


Skriv et svar til: Stearin i Macbook Air tastatur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.