Studievejledning

HHX eller HF

17. juli 2016 af adamden1 (Slettet)

Hej,

Jeg er MEGET i tvivl lige nu og er sikker MEGA sent ude... Men jeg har brug får hjælpe angående, det at jeg er blevet smidt ud af mit gym (HHX) Pga for lave karakter.. Og det skal lige siges at jeg sagten kan få et gennemsnit på over 0,2, men jeg har haft nogen problemer i mit liv som gjorde at jeg tænkte på en masse andre ting ind mit gym. Men nu står jeg i den situation, at jeg ikke ved om jeg vil tage 1g om eler om jeg skal skifte til HF. Og jeg tror at jeg skal vente i en måned eller 3 for at kommer ind på en af de uddannelser fordi jeg er sent ude.. 

Så vil høre hvad i synes jeg skal gøre og hvilken af de to (og andre) uddannelse jeg hurtigst kan komme ind på efter sommerferien 

Tak på forhånd

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juli 2016 af JulieW99

Hvis du virkelig vil kæmpe for det og vil HHX, så starter du forfra. Hvis ikke, og kan du ikke overskue det, tager du en HF.
- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juli 2016 af Amalie933 (Slettet)

Hvis du ikke kan overskue det, så er det en dårlig ide at starte på HF da det bliver meget presset, og mange lektier. Desuden du skal gå til eksamener i alle afsluttende fag, da man ikke kan få årskarakter, så det vil betyde at det bliver hårdere i forhold til HHX. Det kræver at du er moden for at kunne starte på HF. 


Svar #3
18. juli 2016 af adamden1 (Slettet)

Til svar 2. 

Så du siger at HHX er nemmere end HF? Men burde HF ikke være nemmere? Kender nogen få stykker som går på HF og de siger at der ikke er så mange lektier og at det ikke er så svært?


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. juli 2016 af LilanKahn (Slettet)

HF er ikke nemmere der er den samme årlige arbejdsbyrde.


Skriv et svar til: HHX eller HF

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.