Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Likviditet

24. juli 2016 af hejtykke2 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Er der nogle der kan fortælle mig, hvad det er, jeg skal have med i likviditetsbudgettet?

(Opgave 1, spørgsmål 1)

 http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:e0zI9u3M2d8J:www.studieportalen.dk/Forums/GetFile.aspx%3Fid%3D1246778+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk


Svar #1
24. juli 2016 af hejtykke2 (Slettet)

?? :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juli 2016 af BjarkeHald60 (Slettet)

du skal starte med indtjeningsbidraget, dernæst skal du tage ændringer i varelager, varedebitorer(tilgodehavender), varekreditorer(leverandørgæld). og træk så renteomkostningerne fra.

dernæst skal du bruge oplysningerne i slutningen af opgaven og trække dem fra eller lægge til, afhængigt af det har en positiv indflydelse på likviditeten.

til sidst skal du se om der kan trækkes på kassekreditten. Hvis den er i max, så skal du ikke gøre noget, men hvis den ikke er, skal du lægge forskellen mellem beløbet og max til.

Håber dette kan bruges, dog er det lidt svært at forklare en hel opgave i tekst.  


Svar #3
25. juli 2016 af hejtykke2 (Slettet)

Kunne du måske opstille de ting jeg skal have med i likviditetsbudgettet ift. opgaven? Kan nemlig ikke finde ud af, hvad det er, jeg skal have med. Skal nok selv regne det ud :) Bare jeg får at vide, hvad det er, jeg skal have med


Svar #4
29. juli 2016 af hejtykke2 (Slettet)

Jeg har det her med indtilvidere.. Er gået i stå. Hvad skal jeg mere have med?


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. august 2016 af BjarkeHald60 (Slettet)

hey, undskylder det sene svar

her er 1. del af opgaven, http://imgur.com/nMIz2Qv

Hvis du har spørgsmål til dette så bare skriv.

2. del består af "køb af bilerne", udbytte og skat(resultatbudget 2011). du skal afgøre om disse ting skal plusses eller trækkes fra 1.044.167. Til sidst kan du afgøre om det er likviditetsbudgettet for 2011 er positivt eller negativt.

Held og lykke


Svar #6
04. august 2016 af hejtykke2 (Slettet)

hvordan har du regnet 12 og 6 ud? i omsætningshastighederne


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. august 2016 af BjarkeHald60 (Slettet)

i opgave teksten står der "kunderne ydes 2 måneders kredit" => 12 måneder på et år divideret med 2 måneder = 6.

leverandører yder 1 måned => 12 divideret med 1 = 12


Skriv et svar til: Likviditet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.