Studievalg og videregående studie

Afslag

24. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)
Er det tit, at folk får et afslag brev

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juli 2016 af Judicature (Slettet)

Sidste år fik 23.342 ansøgere afslag og 65.298 blev optaget på en af deres prioriteter, så der en en del som får afslag. Dog skyldes ca. halvdelen af afslagene, at ansøgeren ikke har de nødvendige fag til den pågældende uddannelse, eller at ansøgeren selv har tilbagetrukket sin ansøgning.


Svar #2
25. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Okay mange tak jeg er bare bange for at jeg får afslag. Altså jeg har søgt på 8 forskellige uddannelser som er indenfor ingeniøruddannelser og jeg opfylder kravene, men min snit er meget lav den er på 5,4 så er bange for at jeg ikke bliver optaget

Brugbart svar (0)

Svar #3
25. juli 2016 af Judicature (Slettet)

Nu ved jeg ikke hvilke ingeniøruddannelser du har søgt, men en del af ingeniøruddannelserne har "alle optaget", så hvis du har ansøgt om plads på et studie med "alle optaget" og opfylder de specifikke adgangskrav, er din chance for at blive tilbudt en plads ganske god.


Svar #4
25. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Jeg har søgt på følgende, diplomingeniør bygningsteknik, diplomingeniør i integreret design, diplomingeniør i elektronik og datateknik osv. Og alle ingeniøruddannelser som jeg har søgt har alle optaget.

Brugbart svar (0)

Svar #5
25. juli 2016 af Judicature (Slettet)

Nu kan man ikke sige noget med 100% sikkerhed, da det kommer an på antal ansøgere i år, men dine chancer for at blive tilbudt en plads på en af de uddannelser er gode. Held og lykke den 30.


Svar #6
25. juli 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Tusind tak jeg håber jeg bliver optaget på en af uddannelserne

Skriv et svar til: Afslag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.