Studievalg og videregående studie

Studiebøger

26. juli 2016 af kasper1504 (Slettet)

Da jeg skal starte på uni til september, er jeg i tvivl om, hvor man kan købe billige studiebøger. Kender I nogle hjemmesider, hvor man kan købe brugte studiebøger? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juli 2016 af drjuliet (Slettet)

Før du begynder at købe for mange bøger så vent til du er sikker på hvilke du skal bruge, samt hvor vigtigt det er med nyeste udgave. På nogle studier er det meget vigtigt mens du på andre sagtens kan klare dig med de lidt ældre og billigere udgaver.

Måske du på rustur også får info om fx facebook grupper med brugt bogssalg, eller bogmarked osv arrangeret på universitetet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. juli 2016 af Judicature (Slettet)

Du kan ofte finde bruge studiebøger på dba.dk og guloggratis.dk og nye bøger på henholdsvis saxo.dk eller academicbooks.dk. Ved køb af bøger op til studiestart skal man dog være opmærksom på, at der ikke er brugte bøger nok til alle, og at academicbooks ofte ikke køber nok bøger hjem, og ventetiden på at de får nye bøger hjem kan være lang. Hvis du først køber bøger i introugen, er der derfor en chance for, at de vil være udsolgt. 

Hvis du skal på universitetet kan du ofte allerede nu se hvilket undervisningsmateriale der kommer til at indgå i undervisningen, dog kan underviserne stadig nå at redigere i dette.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. august 2016 af Jegvedingenting

Hvad så hvis man ikke kan se hvilke bøger man skal have endnu? Jeg vil ikke tage chancen og vente til introugen, hvis alle andre har formået at bestille bøgerne hjem, og jeg ender med at skulle vente i lang tid fordi de udsolgt. 

De har nemlig ikke vist pensumlisten for min uddannelse.


Svar #4
11. august 2016 af kasper1504 (Slettet)

Jeg har fået en liste af de bøger, jeg skal bruge i 1. semester, og har allerede bestilt nogle af dem. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. august 2016 af Jegvedingenting

Hvor fan du listen? Inde på Saxo? Min står der nemlig ikke...

Svar #6
11. august 2016 af kasper1504 (Slettet)

Jeg kan se min bogliste her:

http://ftu.dk/?content=booklist2&id=414


Skriv et svar til: Studiebøger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.