Billedkunst

Hvordan forløber billedekunst C undervisning?

29. juli 2016 af Jensen193 - Niveau: C-niveau
Hej studieportalen

Jeg skal starte på gymnasiet næste år, og har valgt billedekunst C, som mit kunstneriske fag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt dette fag passer til mig eller ej.

Er der eventuelt nogen af jer, som i forvejen har faget, som kan skrive lidt om, hvordan det hele forløber?

Tak for hjælpen :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juli 2016 af OnceUponATime

Du lærer lidt teori, såsom de overordnede kunstperioder og deres karakteristika, og du tegner og maler en del. Til sidst afsluttes med et selvstændigt kunstnerisk projekt, hvor du bestemmer om du vil male, tegne eller lave skulptur, kunstvideo eller andet.

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juli 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Det kommer for det meste an på din underviser, men da jeg gik i gymnasiet var vores underviser en teoretiker, som lå vægt på, at man havde de teoretiske kundskaber i orden, såsom at analysere et billede, argumentere hvorfor billedet var ekspressionistisk/impressionistisk/etc., og hvordan dette billede kan relateres til noget kunst, man selv har lavet i timerne.

Men du bedømmes udefra hvor god du er i din teori, ikke hvor god du er til at tegne. Så hvis du er et logisk og analytisk hoved, så vil jeg helt klart anbefale billedkunst, fremfor musik og mediefag, da du i billedkunst bliver bedømt på dine teoretiske kundskaber og analytiske evner og ikke om du kan male bedre end Leonardo Da Vinci.

Jeg fik selv 12 i faget som matematisk-kemisk student, og jeg er selv den værste til hvad angår kunst og dans. 

B 


Skriv et svar til: Hvordan forløber billedekunst C undervisning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.