Studievejledning

Jurastudiet i odense (Standby plads)

03. august 2016 af simonwtf (Slettet)

Hej

Jeg tvivler på at der er nogen der kan give mig et konkret svar, på mit lidt abstarkte spørgsmål.

Jeg har søgt ind på jurastudiet i Odense og har været heldig, at få en standby plads, selvom der har været rigtig mange ansøgere i netop Odense. Dette har medført at snittet er steget med 0,6% fra 9,1 til 9,7.

Jeg havde håbet og drømt om et sabbatår, hvilket jeg muligvis stadig får mulighed for at tage, hvis SDU ikke kontakter mig inden den 15. august. Er dog nødsaget til at takke ja, hvis de kontakter mig inden d. 15 grundet det forhøjet gennemsnitskrav.

Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen der har en idé om, hvor mange der takker "nej" til deres optagelse, og dermed frigiver en plads? Der er optaget 150, og givet 20 standby pladser i år.

Jeg har et lille håb om, at de fleste takker ja og starter i år, så jeg kan få et tilsagn til studiestart i 2017

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. august 2016 af JulieW99

Hvorfor har du søgt ind, nu du gerne vil have et sabbatår? Det giver da ikke meget mening.

- - -

Vh Julie


Svar #2
03. august 2016 af simonwtf (Slettet)

Det giver rigtig god menning, eftersom snittet er steget så meget, at jeg ikke kan komme ind næste år, hvis jeg ikke får et tilsagn... Eller kommer ind i år. Håber blot på et sabbatår

God aften


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. august 2016 af JulieW99

Du kan jo ikke vide, om det vil stige eller falde på forhånd. Nogle studier falder, og andre stiger vanvittigt eller slet ikke.

- - -

Vh Julie


Svar #4
03. august 2016 af simonwtf (Slettet)

Nu er det sådan, at jeg ikke har lyst til at tage risikoen 

Vi kan ikke allesammen komme ud med et snit på 12


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. august 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Dét som simonwtf skriver, giver rigtig god mening. I dag skal man være taktisk i uddannelsessystemet på alle områder, hvis man ønsker at komme ind på drømmeuddannelsen, men samtidig skader det selvfølgelig ikke, at man har pæren i orden. Tillykke med studiepladsen simonwtf, og jeg håber, at du får det ønsket sabbatår. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. august 2016 af JulieW99

#5

Snittet kunne lige så godt være faldet i år. De sidste to år er snittet på min drømmeuddannelse steget, men i år er den faldet igen. Det er ganske enkelt ikke til at sige. Ellers findes der trods alt også kvote 2. Hvis jeg ville have et sabbatår havde jeg taget et, og så taget det med uddannelse derfra.

#4

Det har jeg skam heller ikke sagt, at vi kan. Det kommer jeg sikkert heller ikke.

- - -

Vh Julie


Svar #7
03. august 2016 af simonwtf (Slettet)

Udfra tidligere år kan det bare aflæses, at adgangskvotienten har været stigende.
Jeg tager ingen chancer...
"Kan godt være" er bare ikke konkret nok for mig

Brugbart svar (0)

Svar #8
03. august 2016 af Dulugtergrimt

Jeg gjorde præcis det samme som simonwtf. Jeg satsede på en standby-plads, men ville acceptere at starte et år før. Det var rent taktisk, da jeg kom ud med huen på som 2. generation med den nye skala, og forudså stigende gennemsnit over hele linjen på de populære uddannelser. Hvis man ligger med røven i vandskorpen mht. om ens snit er højt nok eller lige et par decimaler for lavt, så giver det glimrende mening ikke at tage chancen, men istedet at søge ind samme år, som man er færdig. Det ville sgu være ærgeligt at blive afvist, hvis man kunne være kommet ind året før.


Svar #9
03. august 2016 af simonwtf (Slettet)

#8
Jeg gjorde præcis det samme som simonwtf. Jeg satsede på en standby-plads, men ville acceptere at starte et år før. Det var rent taktisk, da jeg kom ud med huen på som 2. generation med den nye skala, og forudså stigende gennemsnit over hele linjen på de populære uddannelser. Hvis man ligger med røven i vandskorpen mht. om ens snit er højt nok eller lige et par decimaler for lavt, så giver det glimrende mening ikke at tage chancen, men istedet at søge ind samme år, som man er færdig. Det ville sgu være ærgeligt at blive afvist, hvis man kunne være kommet ind året før.

Hej!
Kom du ind samme år, eller fik du tildelt en Standby plads ?

Brugbart svar (0)

Svar #10
03. august 2016 af Dulugtergrimt

Jeg fik standby som jeg ønskede, så jeg kunne få mit sabbatår.

Brugbart svar (0)

Svar #11
04. august 2016 af OnceUponATime

#0 det kommer an på dit gennemsnit. Hvis dit snit er 9,7 er der stor chance for at du bliver ringet op snart. Hvorimod er sit gennemsnit 9,5 er chancen stor for, at du bliver optaget i næste runde. Så jo længere væk du er fra adgangskvotienten jo mindre chance er der for studiestart den 1. Sep

Svar #12
04. august 2016 af simonwtf (Slettet)

#11
#0 det kommer an på dit gennemsnit. Hvis dit snit er 9,7 er der stor chance for at du bliver ringet op snart. Hvorimod er sit gennemsnit 9,5 er chancen stor for, at du bliver optaget i næste runde. Så jo længere væk du er fra adgangskvotienten jo mindre chance er der for studiestart den 1. Sep

Ja, det er også, hvad jeg er kommet frem til. Det var mere, hvad folk havde af erfaring, håber også på at fraspringet vil være minimalt

Skriv et svar til: Jurastudiet i odense (Standby plads)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.