Studievejledning

Bioanalytiker udd

04. august 2016 af Mett01 (Slettet)

Hej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare studiet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. august 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Jeg er nu cand.polit. (universitetsøkonom) selv, men du kan se bioanalytiker-uddannelsens opbygning her. 

http://www.phmetropol.dk/Uddannelser/Bioanalytiker/Uddannelsen/Uddannelsens+opbygning

Som du kan se, er det meget, meget lidt matematik, der indgår i denne uddannelse, da du jo primært vil beskæftige dig med biokemi, bioanalyse, osv.

Det "sværeste" matematik, du potentielt kan komme til at beskæftige dig med kunne være differential ligninger, da disse er essentiel viden mht. reaktionshastigheder, osv. 

Men med det sagt, så vil jeg nok se mine gymnasie noter igennem en gang til, især de basale regneregler, funktionsteori (lineære-, eksponentiale-, potensfunktioner), differential ligninger, og bestemte integraler. 

Du kommer aldrig udenom matematik i naturvidenskab, men i kemi og bioanalytik vil der dog være meget, meget lidt af det avancerede stof og så længe du blot kan bruge den elementære matematik som redskab, skal tingene nok gå. 

Mvh

B


Skriv et svar til: Bioanalytiker udd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.