Debat

SPØRGSMÅL OM UNIVERSITET - at tage fag om

09. august 2016 af robinhooo (Slettet)

Hej alle 

jeg har søgt lidt på nettet og de fleste  universiteters hjemmesider. Jeg vil høre om nogle af jer derude, har styr på omkring, at tage et fag om på universitet? hvordan foregår det hvis man har dumpet alle 3 forsøg man har fået. Eller kan man uden problemer vælge at tage sit år om, uden et problem? og endvidere få meritoverført sine fag??

er så forvirret, håber der er nogle der vil svare


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2016 af Jegvedingenting

Jeg ville ærlig talt kontakte mit uddannelsessted; de kan højest sandsynligt hjælpe dig præcist.

- Men du er naturligvis også velkommen til at få svar her - no problem.

Bare min tanke om at du nok får bedre svar der :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. august 2016 af drjuliet (Slettet)

Har aldrig hørt om at man "bare" kan tage et fag om. Normalt skal man - hvis man har dumpet tre forsøg - søge dispensation til 4 forsøg (og 5 hvis det er nødvendigt), på et tidspunkt vil den vej dog også lukke, hvornår er nok meget afhængigt af hvorfor man bliver ved med at dumpe, men på et tidspunkt vil man blive dømt ikke-studieparat, og så kan man blive udskrevet fra sit studie. 

Hvis du er i en situation hvor du er ved at nå det 3 forsøg, vil jeg klart anbefale at du får en god snak med studievejledningen og evt får hjælp til en ny studieteknik (og selvfølgelig svar på dine spørgsmål).


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. august 2016 af Jerslev

Hvis et fag er bestået kan det ikke tages om.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #4
10. august 2016 af robinhooo (Slettet)

Tak for jeres svar. Jeg mente nu mere hvis faget ikke vR bestået

Brugbart svar (0)

Svar #5
10. august 2016 af MaibritG

#4,

Så skal der laves en dispensation.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #6
11. august 2016 af Therk

Hvis du har dumpet dine tre eksamensforsøg i et kursus skal du søge om dispensation. Har du en medicinsk undskyldning får du det oftest. Du kan maksimalt få to ekstra forsøg, dvs. i alt 5 forsøg. Hvis du ikke får dispensation er det et endeligt dumpet kursus.

Hvis kurset så er et obligatorisk kursus for din uddannelse kan du ikke færdiggøre uddannelsen, medmindre du består et lignende kursus udbudt af et andet universitet og får kurset accepteret som dispensation for dit dumpede kursus.


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. august 2016 af drjuliet (Slettet)

#6

Du kan maksimalt få to ekstra forsøg, dvs. i alt 5 forsøg. 

Dét tror jeg er forskelligt fra studie til studie, og afhængigt af grunden. Jeg kender en der først blev smidt ud efter 7. forsøg på samme eksamen. Ikke at det er en situation man bør gå efter, men mere at det nok ikke kan sættes så firkantet op.


Svar #8
11. august 2016 af robinhooo (Slettet)

Mange tak for svar. Jeg har nemlig været passe uheldigt hvor det kun drejer sig om et fag.

Brugbart svar (0)

Svar #9
12. august 2016 af Jegvedingenting

#7

Det er nemlig lige præcis derfor jeg synes trådstarter bør kontakte sin skole, da der nogen gange kan være specielle tilfælde og visse undtagelser for eleven.


Skriv et svar til: SPØRGSMÅL OM UNIVERSITET - at tage fag om

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.