Dansk

Hjælp til start og slutning på en "Erindring"!

10. august 2016 af Denanonymee (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg er en pige der første gang er i gang med, at skrive en "erindring".

Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte min stil, og hvordan jeg skal slutte den!

Den handler om en ferie på to forskellige steder. Først i Norge og derefter ved Gardasøen. I kan lige høre lidt jeg har skrevet indtil videre:

"Ferien startede i Norge. Jannik og Helena, min bror og søster lavede så meget larm i bilen, at vores far satte dem af på et øde sted i Norge, og de blev meget stille da vi senere hentede dem og da vi skulle køre videre til Gadasøen fik vores far en fartbøde i Oslo, og han sagde til den norske politimand, at han aldrig ville besøge deres lorteland igen fordi han blev så gal.

Turen gik videre til Gardasøen, og vi havde lånt sådan en vandcykel og var kommet langt ud på søen. Jannik og Helena kom op og skændes, og Helena smed en 1,5 liters flaske i hovedet på Jannik og han blev mega gal og det endte med at vores far blev så gal, at Jannik svømmede i land fordi han blev helt bange for vores far. Dagen efter kom vores farmor og farfar hvor vores far, og farfar skulle prøve, at windsurfe, men vores farfar kunne ikke finde ud af, at dreje så han kom så langt ud i Middelhavet, at redningsfolket måtte hente ham i en speedbåd og vores far sejlede med høj fart ind i en badebro og smadrede sejlet".

Jeg vil rigtig gerne starte med, at skrive, at det var ENGANG i min barndom. Da det er en historie fra da jeg var mindre.

Håber en vil hjælpe mig!!! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. august 2016 af Stygotius

Det lyder som  et rigtig hyggeligt famlieliv. Til lykke.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. august 2016 af nubsedasse (Slettet)

Erindringer er svære fordi minder er porøse. De er som lyset fra en tændstik i håndhulens læ. Men de kan kickstartes igen og igen... det lyder til at være en noget indkogt historie, men også ret sjov.

Vær så specifik som muligt angående hvor i kører vandcykel, hvor i Norge ferien starter osv. Find nogle billeder på nettet fra der hvor du tror i var.

Få stillet historien op som i "scener": før Norge, i Norge, på vej ud af Norge, på vej til Italien... så mange 'rum' som muligt - og husk minder ingen ende har. Man har altid en scene fra før eller senere i baghovedet.

Tænk i situationer. Det lyder som om det er mange mange år siden, så det kan være meget svært at få fravristet hukommelsen noget særligt at skrive om, men sådan er minder, sommetider klare som var det igår - og somme tider er det længslens håb der ønsker vi kan rejse i tiden. Fordi vi tager vores nuværende jeg med tilbage i tiden, kan forandringen være så umulig at begribe pga. aldersforskellen, som jo alle der er med i fortællingen har til fælles.

Elsk alle de personer der er med, også den italienske kystvagt.



 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. august 2016 af nubsedasse (Slettet)

Prøv også at placere dig selv i forhold til de situationer du beskriver. Fx kan du sige du tror du var sur da det ene eller det andet skete. Måske var du trist lige der... men du var glad fordi :)

Og husk at skrive tilbage her.


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. august 2016 af Capion1

Trådstarter har slettet sin profil.


Skriv et svar til: Hjælp til start og slutning på en "Erindring"!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.