Dansk

hjælp

11. august 2016 af rikke900 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

en der vil hjælpe med at rette 

tak på forhånd 

Jeg var lige kommet en tur hjem fra arbejde, det var en varm sommerdag solen brændte mod mine ben, på den hårde liggestol, jeg sad med min kaffe og min avis. Jeg skimte hurtigt over en artikel, om at der var blevet fundet frosset vand på mars.

“hvad nu hvis vi ikke  er alene?”

Der er lavet mange film og bøger om det. Jeg har selv gjort mig tanker om dette flere gange i mit liv, men hvorfor? Jeg har ingen planer om at finde ud af det, og jeg ved ikke specielt meget om emnet. Har vi mennesker bare en trang til at ville finde ud af mere? En nysgerrighed, som gør, at vi bliver ved? USA og Rusland havde i 60’erne et kapløb kørende om hvem, der først kom på månen. Har de nu et kørende om hvem, der først finder liv i rummet? det er ikke godt at vide men hvad nu hvis, det er vel ikke umuligt at vi er de eneste væsener i universet. Vi mennesker har jo været på månen men vi har også bevæget os længere ud i rummet og været på mars og arbejder hårdt for at udforske mere af vores vidunderlige univers. Men vores teknologi er ikke nok udviklet til at vi kan forske i hele universet så vi må nok vente nogle år med at finde svar på om der er mere liv i vores univers. Et sted derude tror jeg på at der findes en form for liv det kan ikke passe andet, vi kan umuligt være de eneste, for selv hvis vi var. Så må der være noget andet der ude. Der er jo nogen der tror så meget på at der er nogle derude. De forsker jo stadig så der må jo være noget. vi ikke har set eller fundet endnu. Vi lever i en verden der elsker og udvikle sig, så jeg tror at hvis der virkelig er noget der ude, så gør de sikkert også alt for at forske jeg tror på vi nok skal finde ud af om vi er de eneste i verden. Det er bare ikke sikkert det bliver inden for de næste par år, jeg skal nok være heldig for at opleve det.

men hvad nu hvis vi ikke finder noget hvad hvis vi bare leder og leder men ikke finder noget er det så bare spild at tid eller lære vi af det. det må tiden jo vise men jeg synes vi skal blive ved med at lede efter svar på vores spørgsmål ellers kan vi jo ikke bevise der ikke er noget der ude

så ja der findes måske liv derude eller ik, men jeg tror på vi ikke er de eneste væsener i universet så vi bliver nød til, at blive ved med at lede ellers bliver vi ikke klogere på det, vi skal ikke miste vores håb Jeg håber meget på, at der er liv på andre planeter. Det vil være utroligt kedeligt, hvis der kun fandtes os. Hvis vi antager, at der findes planeter med jordlignende egenskaber, kan jeg heller ikke se, hvorfor liv skulle have udviklet sig på Jorden og ikke andre steder. Hvis vi først finder liv på en anden planet, kan vi konkludere, at liv opstår på det rigtige tidspunkt, når de rigtige betingelser er til stede fx planeten skal være mellem 0 - 100 grader og havde det rigtige størrelse. I så fald må universet være fyldt med alle mulige levende væsner, som vi forhåbentligt kan komme til at møde i fremtiden. Hvis der findes liv i universet hvor er det så? Hvis intelligent liv er opstået på andre planeter, er nogle af de uopdagede væsner sandsynligvis langt foran os teknologisk med mindre vi ligefrem er universets førende art. Kigger vi på os selv, er vi først begyndt at udforske vores eget solsystem de seneste 50 år. Hvor langt ud i rummet vil vi ikke være kommet om 100.000 år? Derfor er det naturligt at tænke, at fremmede intelligente racer allerede har tilegnet sig teknologien til at sprede sig ud over hele galaksen. Alligevel er der ingen spor af dem, hvilket kun kan betyde, at der ikke findes intelligent liv på andre planeter.  Jeg er overbevist om, at den primære grund til, at vi vil vide mere, er vores nysgerrighed. Det ukendte er ofte spændende, så derfor er jeg sikker på, at der er nogle, som vil blive ved med at lede, til de finder svar. Hvad nu hvis vi ikke er alene? Ja, hvad skal vi så stille op? Skal det næste spørgsmål så være, hvad vi skal gøre ved det?

Hvad hvis der er en lille pige, på en anden planet, der drømmer sig væk til langt ud på natten om en anden planet, end den hun er på. Om vores planet. Hvad hvis der er en planet, uden krig, vrede og had men med kærlighed i stedet. Hvis der i så fald findes en planet, hvor alt had er erstattet med kærlighed; så er det forståeligt, at vi ikke har fundet frem til den endnu. For vi mennesker er gode til at se had i andre, men ikke kærlighed er det svaret på hvorfor vi endnu ikke har fundet andet liv


Svar #1
11. august 2016 af rikke900 (Slettet)

det er et essay


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. august 2016 af Smut1

Du kunne hjælpe dig selv rigtig meget ved at sætte kryds og bolle, da der mangler en del kommaer. Prøv dernæst at læse teksten højt for dig selv!


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. august 2016 af Stygotius

Studieportalen er til for at man kan få hjælp tl at få besvaret spørgsmål man ikke selv har kunnet klare, -ikke for at andre skal rette ens opgaver for en. Det er ikke en gratis retteautomat.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. august 2016 af Stygotius

Studieportalen er til for at man kan få hjælp tl at få besvaret spørgsmål man ikke selv har kunnet klare, -ikke for at andre skal rette ens opgaver for en. Det er ikke en gratis retteautomat.

Det rikke900 vil have, har intet med "hjælp" at gøre.


Skriv et svar til: hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.