Studievalg og videregående studie

Fag som student i IB for Medicin

13. august 2016 af The42

Hej Studieportalen!

Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) 

Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de?

Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, Psychologi SL. 

På forhåndt tak for svaret. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
13. august 2016 af MaibritG

Du kan læse mere om de specifikke adgangskrav for medicin i Danmark her: https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/medicin. Hvad andre europæiske universiteter har af krav, kan du finde ud af på deres respektive hjemmesider.

Umiddelbart lever du op til kravene såfremt at dit sprog 1 er Dansk HL og ikke engelsk (men det ser det ud til at være). Problemet ligger derimod i, om du kan få et godt nok gennemsnit. SDU har det laveste snit på 10,7, dvs. at du som minimum skal have 41 points på dit IB Diploma  - ellers skal du søge via Kvote 2.

Generelt set betragtes HL = A-fag, mens SL = B-fag med undtagelse af Math Studies, der er et C-fag.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Fag som student i IB for Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.