Studievejledning

MATEMATIK A - EKSAMEN

13. august 2016 af pigen001 (Slettet)

Hej
Hvor mange procent skal man have rigtig af eksamenssættet for at kunne bestå den skriftlig del i matematik på a niveau?

Og mht. den mundlig - hvornår får man karakteren 02-4-7 osv. altså hvordan skal ens præsentation være for at opnå de følgende karakter?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. august 2016 af sims10000 (Slettet)

Helt konkret er det din lærer der bedømmer (dvs. at alt er relativt og baseret på en overordnet vurdering), men på HTX er det omkring 30% for bestået (Der er 16-20 delspørgsmål, så det er knap 5-6 korrekte af disse).

Et 4-tal tror jeg ligger omkring de 40-45%, 7 er vel 60-65%, 10 ved 80-85% og 12 oppe omkring de 92-94%.

Men igen.. Der er ikke noget konkret, så jeg gætter blot (kom ud med et gns. på 11,3 efter alt der må ganges med). Har du svært ved det, så læs op på alt det nemme i hver kategori eller det du "næsten kan" + få noter til alt (kan lånes/byttes med andre -> alle hjælpemidler er tilladt medmindre der er tale om den første del af STX eksamen). De fleste "nemme" spørgsmål kan man læse sig ud af / finde i sine formler.

Mvh. Simon Hansen - NytNetværkskabel.dk.


Svar #2
13. august 2016 af pigen001 (Slettet)

Tak for svaret:)
?- Det er en sommer supplerings kursus så det handler for mig bare om at få et gennemsnit på 02, så min plads i mit studie ikke går tabt. Men jeg gætter på, at det er de samme procentdele der gælder for suppeleringskursuset?  Er det rigtigt forstået,  at minimum 6 spørgsmåle skal være korrekt i den skriftlige for at kunne bestå?


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. august 2016 af peter lind

Det er en alt for simpel betragtning. Der er stor forskel på fejl og dermed også hvor meget det trækker ned. En tastefejl på din lommeregner betyder ikke meget; men det gør det, hvis du demonstrerer, at du slet ikke har forstået matematikken eller lader være med at besvare en opgave.

Jeg synes det er en usund indstilling, at du bare skal bestå. Kæmp dog for at få en så høj karakter som mulig. Det er også det sikreste.


Svar #4
13. august 2016 af pigen001 (Slettet)

Self. vil jeg gør mit bedste.. Det vil da være dumt hvis jeg blot svarer på 6 af spørgsmålene og så bare håbe på at bestå... Men jeg vil minimum bare gerne bestå faget :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. august 2016 af SejeReje1997 (Slettet)

Hej.

Jeg har vedhæftet de officielle regler. Du skal svare rigtigt på ca. 1/3 af spørgsmålene for at bestå. En skriftlig matematik eksamen på a-niveau består af 25 spørgsmål, hvor hver besvarelse giver 10 point. Så længe du skriver din fremgangsmåde, så læreren og censor kan se din tankegang, så skal det nok gå. Selv hvis du ikke kan regne opgaven, så bare prøv at lave den alligevel, måske får du et par point der. Et par point kan faktisk gøre en forskel på karakteren :).


Svar #6
14. august 2016 af pigen001 (Slettet)

#5

1/3 er inklusiv del prøve 1 ikke?  - Og tak for hjælpen, det vil jeg helt klart gøre! :D


Skriv et svar til: MATEMATIK A - EKSAMEN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.