Studievalg og videregående studie

Uddannelser

20. august 2016 af Mie12345678 (Slettet)
Hej kender I nogle uddannelser som har primært skriftlige eksamener og har de vinterstart?

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2016 af peter lind

Jeg har for mange år siden fulgt noge matematikkurser på DTU, hvor eksamen udelukkende var skriftlig. Jeg kan ikke vide om det stadig gælder eller om det også holder for andre kurser


Svar #2
20. august 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Har de vinterstart

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2016 af JulieW99

Lad være med at vælge et studie på eksamensformen. Vælg i stedet for et, som du oprigtigt interesserer dig for. For mig lyder det som om du trænger til at tage et sabbatår, og foretage noget "soulsearching," så du kan finde ud af hvad du vil.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. august 2016 af peter lind

#2  Det ved jeg ikke


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. august 2016 af LilanKahn (Slettet)

Maskinmester


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. august 2016 af drjuliet (Slettet)

Husk at mange uddannelser med vinterstart har optag sommeren før, dvs sammen med alle andre uddannelser. Mere hvis det er fordi du vil skifte uddannelse og tænker at ville starte allerede til februar.


Svar #7
20. august 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Ja jeg vil gerne starte til februar

Brugbart svar (0)

Svar #8
20. august 2016 af drjuliet (Slettet)

#7 Ja jeg vil gerne starte til februar

Altså ved ikke om det gælder alle steder, men fx bliver medicinstuderende og sygeplejersker optaget om sommeren med start i februar. Dvs dem der skal starte til februar 2017 blev optaget d. 30 juli 2016.

Måske der er erhvervsuddannelser hvor der er løbende optag, men der tror jeg til gengæld at eksamenerne er mundtlige.


Svar #9
20. august 2016 af Mie12345678 (Slettet)

Men har maskinmester skriftlig eksamener

Brugbart svar (0)

Svar #10
22. august 2016 af MaibritG

#9, Du kan med garanti finde dit svar ved at undersøge studieordningen på én af maskinmestre-skolerne. Med andre ord: Google is your friend.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Uddannelser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.