Studievalg og videregående studie

Uddannelse

22. august 2016 af Mie12345678 (Slettet)
Hej jeg er kommet ind bygningsteknik men bøgerne forgår på engelsk og jeg synes det er meget svært at forstå det især det er fysik og matematik sprog jeg prøver min bedste så kan jeg forstå det men der er så mange begreber som gør at det bliver endnu svære at forstå teksten. Jeg vidste ikke at på den uddanelse jeg har valgt at der vil være engelsk bøger. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. august 2016 af Dulugtergrimt

Alle videregående uddannelser har engelske bøger. Det kræver hårdt arbejde i starten, men når man får det basale på plads, skal det nok gå bedre.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. august 2016 af JulieW99

Du skal simpelthen kæmpe videre. Som #1 skriver, bøgerne er på engelsk nu tildags. Find et studie der tiltaler dig, og så hold fast. Drop at vælge det på baggrund af bøgernes sprog og eksamensform. Du kan desuden sikkert finde tilsvarende bøger på dansk, hvis du er heldig. Der er ingen der siger det skal være præcis dem på pensumlisten.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. august 2016 af JustMyName (Slettet)

Det er korrekt, at alle videregående uddannelser har engelske bøger - men mængden af det er mile vidt forskelligt, fx på jurastudiet, hvor der er begrænset engelsk. 


Skriv et svar til: Uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.