Tysk

Der Tunnel (hjælp til grammatik)

24. august 2016 af brugeren5 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har brug for lidt hjælp til grammatikken i det brev jeg har skrevet. Jeg håber at i kan hjælpe mig lidt :) 

Meine liebe Lotte

Ich schreibe diesen Brief an dich, weil ich etwas sagen will, bevor es zu spät ist. Ich war so besetzt auf die Meisterschaft zu gewinnen. Ich will fliehen, weil ich denke dass Ost-Berlin ist etwas Negatives. Ich habe mein Plan, die Meisterschaft von Anfang an zu gewinnen. Ich würde morgen nach West-Berlin fliehen. Ich komme wieder und hole dich, das verspreche ich. Ich kann nicht und will nichtverlassen dich hier allein. Der Grund, warum ich ihm nicht die Hand geben, weil er mein Feind ist. Ich war glücklich, weil mein Plan funktinierte und ich bin gleichgültig mit allem andere.

Auf Wiedersehen

Harry Melchior


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2016 af Moderatoren

Hvad har du brug for hjælp til? 

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #2
24. august 2016 af brugeren5 (Slettet)

Det jeg tænker er om sætningsanalysen ser rigtig ud.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. august 2016 af Smut1

Husk, at verberne skal stå til sidst i bisætningerne. Brug evt. "ikke-reglen"!


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. august 2016 af Stygotius

Der er da ikke lavet nogen sætningsanalyse her???


Skriv et svar til: Der Tunnel (hjælp til grammatik)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.