Studievejledning

2 ungdomsuddannelser på samme tid

24. august 2016 af sol000 (Slettet)

Hej.

Kan man gå på 2 ungdomsuddannelser på samme tid?

Jeg har ikke fået gode karakter ved nogle fag i 2.g, som er afsluttet, hvor jeg går nu på stx.

Kan man tage dem om på VUC, mens man læser på stx?

Har læst lidt forskelligt på nettet, men ikke præcist nok.

Spørgsmål 2.

Hvis jeg lader vær med at møde op til min sidste eksame i 3.g, så jeg ikke får min hue, for at forbedre mit gennemsnit på VUC. Kan jeg jeg så selv vælge, hvilke fag jeg vil forbedre? og hvilke jeg vil ændre på?Og vil det tælle som en stx eller hf uddannelse på papiret? 

Går på Stx 3.g lige nu.


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2016 af Smut1

"Kan man tage dem om på VUC, mens man læser på stx?"

Det tror jeg næppe din skole vil acceptere.

"Hvis jeg lader vær med at møde op til min sidste eksamen i 3.g, så jeg ikke får min hue, for at forbedre mit gennemsnit på VUC. Kan jeg så selv vælge, hvilke fag jeg vil forbedre?"

Hvis du blot udebliver fra eksamen, formoder jeg, at der ikke sker andet, end at du dumper. Du skal melde dig ud.

"Kan jeg så selv vælge, hvilke fag jeg vil forbedre? og hvilke jeg vil ændre på?"

Ja!

"Og vil det tælle som en stx eller hf uddannelse på papiret?"

Hf


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. august 2016 af MaibritG

Kan man gå på 2 ungdomsuddannelser på samme tid?

Ja det kan du potentielt. Jeg gik selv på HTX og havde HF-enkeltfag (VUC) i tysk B ved siden af i 2.G. Forvent dog at du selv skal betale for VUC-fag og at fagene skal ligge uden for din normale skoletid. 

Om du kan overføre de forbedrede karakterer fra HF til STX afhænger dog af din skole. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: 2 ungdomsuddannelser på samme tid

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.