Dansk

Fortolkning af Polterabend, Jan Sonnergaard

24. august 2016 af Konne (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. 

Jeg tænkte på, om det på nogen måde kan være muligt at tolke Jan Sonnergaards novelle, Polterabend, som en kritik af globalisering eller EU? 

Tanken kommer sig af, at Simon i novellen bliver iført røde og hvide farve, hvorfor jeg så slutter, at han er et symbol på Danmark. Når Simon så sammen med sine kammerater bevæger sig ind mod "Cafe Europa" begynder det at gå galt, og det ender som en kæmpe tragiede for vores hovedperson, Simon. Imens dette sker, sidder vores jeg-fortæller roligt på en bar ved navn "Norden" og ser denna tragedie udspille sig og kan stille og roligt rejse sig op, smile og leve sit liv videre. 

Jeg tænkte umiddelbart, at det kunne tolkes som en kritik af EU, men efter at have læst utallige analyser, kommentarer og forumindlæg uden at få min teori bekræftet spørger jeg nu selv. 

Jeg håber, at I kan give et svar, og at jeg ikke bliver helt til grin med dette bud på en fortolkning. 

Mvh

- Konne 


Skriv et svar til: Fortolkning af Polterabend, Jan Sonnergaard

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.