Matematik

hjæælp til matematik opgavesæt

25. august 2016 af iisommerii (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver. jeg kan slet ikke komme videre med opgaverne og jeg har prøvet at løse dem osv.. men kan slet ikke komme videre. Det ville være en stor hjælp hvis jeg kunne få noget hjælp.

på forhånd tak

jeg vedhæfter en fil hvor opgaverne er på

Vedhæftet fil: Dokument1.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. august 2016 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.

Din opgave 7 er der spurgt til før. Se her


Svar #3
25. august 2016 af iisommerii (Slettet)

opgave 5

har jeg prøvet at isolere x  og har fået det til at blive K/M=(X^4), så kan jeg ikke komme videre og ved ikke hvor jeg skal plascere 1-tallet

opgave 6

i opgave 6 a har jeg prøvet at regne det ud ved at bruge formlen a=y2-y1/x2-x1 og har fået det til -0,43. det jeg så bliver i tvivl om er at i den næste opgave står der ligger punktet (97,-40) på linjen l hvad mener det med det? er der så noget galt med mit resultat eller skal ejg tegne en graf....

i 6c jeg kan ikke huske hvordan man beregner parablens toppunkt

og d kan jeg slet ikke finde ud af

opgave 7

jeg har prøvet at bruge cosinus relationerne og kan allgievel ikke få det rigtige resultat jeg har sagt...

cosA = 2^2+1,2^2-1,1^2/2*2*1,2 = 4,12

og kan ikke komme videre....

opgave 8

den kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg skal starte med at gøre

opgave 9

ved jeg ikke hvordan jeg skal beregne det eller om man skal lave en graf


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. august 2016 af mathon

opgave 7
        vinkelmålet skal være grader:
a)
                          \angle BAC=\cos^{-1}\left ( \frac{1{,}2^2+2^2-1{,}1^2}{2\cdot 1{,}2\cdot 2} \right )


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. august 2016 af mathon

b)
          Du løser andengradsligningen:
                                                                 1{,}1^2=1{,}2^2+\left | AC \right |^2-2\cdot 1{,}2\cdot \cos\left ( 40^\circ \right )\cdot \left | AC \right |

          og finder den største værdi for \left | AC \right |.


Svar #6
25. august 2016 af iisommerii (Slettet)

den gider ikke at regne a ud på min lommeregner, lommeregner siger domain error


Svar #7
25. august 2016 af iisommerii (Slettet)

lige meget har fundet ud af det


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. august 2016 af pååå (Slettet)

I opgave 6 skal du starte med at tage 4' roden på begge sider. Så bliver det væsentligt lettere at isolere x


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. august 2016 af pååå (Slettet)

#8

Til opgave 6: https://gyazo.com/b6b55c96d4cd201aaf9bc156c7f9fcec


Skriv et svar til: hjæælp til matematik opgavesæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.