Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

AFSKRIVNING, HVAD ER DET???

29. august 2016 af SørenFKF (Slettet) - Niveau: A-niveau

hey, jeg har undersøgt alt på nettet og set 34434 videoer og jeg fatter simpelhen ikk hvad afskrivning er!!
hvad jeg har fået ud af læsningen på nettet:
- afskrivning - værdiformindskelse af noget.
hvis jeg køber en 500.000 kr og jeg forventer at have den i 5 år, så afskriver jeg med 100.000 kr om året. Men hvad vil det lige sige at afskrive med 100.000 kr om året????????


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. august 2016 af Lapendio

At den mister værdi


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. august 2016 af mathias1997

Som du selv skriver:

Afskrivning - værdiformindskelse af noget

Køber man en bil, kan man ikke sælge den til den samme værdi bagefter, fordi en del af værdien er faldet.


Svar #3
29. august 2016 af SørenFKF (Slettet)

Ok - men en anden ting jeg læste også var at man trak det fra i skat? og jeg kan ikke se hvad man trækker fra i skat


Svar #4
29. august 2016 af SørenFKF (Slettet)

hvorfor afskriver man overhovedet? man får jo ikke noget ud af det...


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. august 2016 af mathias1997

Det er heller ikke til at blive klog på SKAT :-)

Der findes sikkert nogle skatteregler, der gør at man kan få fradrag ved afskrivninger af visse ting, men det tror jeg ikke, du skal tænke så meget på, medmindre du er ved at læse til revisor.


Brugbart svar (0)

Svar #6
29. august 2016 af mathias1997

Nej, man får bestemt ikke noget ud af at afskrive noget, men du kan ikke undgå det, da markedsprisen af din bil næsten ikke kan undgå at falde, hvis du påtænker et senere salg.


Svar #7
29. august 2016 af SørenFKF (Slettet)

Hvordan kan man få fradrag ved afskrivninger?


Brugbart svar (0)

Svar #9
30. august 2016 af LilanKahn (Slettet)

#7

Du får et fradrag fordi afskrivning er en udgift for en virksomheds normale drift, afskrivning dækker over ting som slid o.l. 


Skriv et svar til: AFSKRIVNING, HVAD ER DET???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.