Andre fag

NV Eksamen

06. september 2016 af Radio1 - Niveau: C-niveau

Jeg har hørt at man skal op til eksamen i NV, men jeg ved ikke hvad man skal lave deroppe. Er det ligesom folkeskolens Fysik/Kemi eksamen? Jeg klarede mig meget dårligt til den eksamen.

Jeg ved at man skal skrive en Journal til et eller andet forsøg man har lavet (med en gruppe?) men mere ved jeg ikke. Skal man f.eks fremlægge?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2016 af ElMalek

Prøven i NV er, ligesom årsprøverne, øvelse til de rigtige eksaminer. Forud for prøven skal du have skrevet en rapport om et forsøg, og denne rapport skal du så forsvare mundtligt. Dvs., at du starter med at 'fremlægge' din rapport, hvorefter der stilles spørgsmål af dine lærere. Karakteren kommer til at fremgå af dit eksamensbevis, dog uden at tælle med i regnskabet. 


Svar #2
06. september 2016 af Radio1

Hvad skal man tale om under sin fremlæggelse? Skal man bare gå igennem rapporten?


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. september 2016 af ElMalek

Ja. Du kan udvælge det væsentligste. Du skal nok forvente at tale omtrent 5-10 minutter. Jeg fremlagde hele min rapport, men unlod de overflødige detajler.


Skriv et svar til: NV Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.