Studievejledning

Hjælp mig med at finde min praktikplads:(

16. september 2016 af niida (Slettet)
Hej. Jeg går i 9 klasse og mangler at finde min praktikplads. Jeg interesserer mig meget for 'business' internationalt, så jeg vil gerne på praktik i handelsvirksomheder, også meget gerne CBS, eller lign.. Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde noget :( Så jeg tænkte ar jeg vil prøve at spørger jer om i kender noget til det eller om man egentlig kan komme på praktik inden for handel/business.

Ellers har jeg også mit 2. priotet: indenfor CPH lufthavn, flyselskaber osv. Men det kunne være megaa fedt at få sit 1. priotet!!

Håber i kan hjælpe :)

vh

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. september 2016 af MaibritG

CBS er jo et uddannelsessted, så medmindre, at du gerne vil undervise på en af deres uddannelser, så er CBS ikke interessant for dig. Mit råd er, at finde en virksomhed, der har en international virksomhedsstrategi - og det kan både være store, mellemstore og små virksomheder. Prøv at find nogle relevante virksomheder i dit nærområde, og så send dem en forespørgsel omkring praktik, evt. ring til dem (de kan være langsomme til at svare på mails). 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
20. september 2016 af niida (Slettet)

ok, tusind tak :) jeg prøver lige :)) 


Svar #3
20. september 2016 af niida (Slettet)

jeg er også bange for at det bliver for kedeligt :( er der nogen der har prøvet det eller måske har en ide om det?


Svar #4
20. september 2016 af niida (Slettet)

#1 jeg ved ik hvordan jeg skal finde virksomhederne? jeg har prøvet at søge efter internationale virksomheder i københavns område osv men jeg synes ikke der kom noget frem :/


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Har man råd til at være kræsen i forhold til sin praktikplads? 

Jeg kender ikke til det område, du bor i, men mon ikke du kan få hjælp af din studievejleder eller dine forældre. 


Skriv et svar til: Hjælp mig med at finde min praktikplads:(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.