Studievejledning

Er det forkert ikke at tage en Gymnasiel uddannelse?

17. september 2016 af augusthr18 (Slettet)

Jeg føler at jeg bliver lidt præsset til at tage en gymnasiel uddannelse men jeg har ikke lyst til at lave lektier, skrive stile osv.

Men jeg vil hellere tage en erhversuddannelse efter 9kl (privatskole) som mediegrafiker, derefter tage et år hvor jeg arbejder og så flytte til københavn og uddanne mig som Film og tv fotograf.

Jeg kunne godt tænke mig lidt feedback fordi jeg har det lidt svært :)

August, 15. 9Klasse Odense


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Dit liv, dit valg. Du skal ikke føle dig presset til at gøre noget. Du skal gøre, hvad du lyster. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. september 2016 af Studentos

Er det, det du vil, så gør det.

Du skal nok regne med, at der også er en form for lektier på en erhvervsuddannelse, men det adskiller sig meget fra lektier, man får i gymnasiet. 

Man skal ikke føle sig presset til at tage en gymnasiel uddannelse, og ift. uddannelsesvalg er det på din skulder og ikke andres. 

God vind. 


Brugbart svar (1)

Svar #3
17. september 2016 af peter lind

Jeg vil sige, at det vil være forkert at tage en gymnasial uddannelse, hvis du ikke har lyst.Det vil bare gå galt. Det er altså lysten, der driver værket


Svar #4
17. september 2016 af augusthr18 (Slettet)

Mange tak for svarene :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. september 2016 af K92H (Slettet)

Du skal bestemt ikke føle dig presset til at tage en gymnasiel uddannelse. Jeg kan sagtens forstå din situation, og en gymnasiel uddannelse er ikke livsnødvendig for at kunne videreuddanne sig. Den er egentlig bare en adgangsbillet til universitetsuddannelserne, og hvis du på forhånd godt ved, at det ikke er den vej, du vil gå, er der jo ingen grund til at bruge 3 år på gymnasiet. 

Jeg valgte selv at droppe ud af universitetet og starte på film - og tv produktionsuddannelsen i stedet, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, så jeg synes bare, du skal springe ud i det :)


Skriv et svar til: Er det forkert ikke at tage en Gymnasiel uddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.