Almen studieforberedelse (AT)

Hvordan foregår AT - AT EKSAMEN

18. september 2016 af Jensen193 - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen

Skal man op til eksamen i AT, i 1.g? Og, hvordan foregår en AT-uge?
Er det lidt ligsom "projektopgave" i folkeskolen? :)

Fortsat god dag. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. september 2016 af K92H (Slettet)

Fra 2017 træder den nye gymnasiereform i kraft, hvilket for dig betyder, at du ikke skal bekymre dig så meget om AT, da det bliver afskaffet ;) 


Svar #2
18. september 2016 af Jensen193

Jeg går på nuværende tidspunkt i 1.G... Men vil det så sige, at jeg bare har en AT-uge i 1.g som ikke bliver brugt til noget? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2016 af K92H (Slettet)

Jeg er faktisk ikke helt klar over, hvordan de har tænkt sig at gennemføre det. Umiddelbart ville det virke lidt tåbeligt, at i skal igennem et AT-forløb det første år, når de alligevel afskaffer faget helt fra næste år. 

Men for at svare på dit spørgsmål mht. AT eksamen, så nej, du skal ikke til eksamen i AT i 1.g. Du skal dog til en årsprøve, som egentlig bare er en fremlæggelse af et selvvalgt emne sammen med din gruppe.

I AT ugerne får i vejledning og information om, hvad AT går ud på, og hvordan man arbejder med både forskellige fagkombinationer og ikke mindst, hvad metoder er, og hvordan de bruges. I bliver typisk præsenteret for et emne og to fag, som emnet skal kombineres med (eksempel: dansk og historie - danske immigranter i USA i 1800-tallet), og så arbejder i typisk i grupper af 3-4 og afslutter ugen (eller året, alt afhængig af, om det er en årsprøve eller et kort forløb) med fremlæggelser af det, i har lavet. 

Sådan var det i hvertfald, da jeg gik i gymnasiet. Så ved jeg jo selvfølgelig ikke, om det er lavet om siden da. 


Svar #4
18. september 2016 af Jensen193

Okay, tusind tak!

Er den karakter man så får udfra fremlæggelsen medtællende, i éns endelige karaktergennemsnit? (Efter 3.g)

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. september 2016 af K92H (Slettet)

Ja, AT karakteren vægter 2 ligesom SRP'en.


Svar #6
19. september 2016 af Jensen193

Okay tak :)

Brugbart svar (0)

Svar #7
20. september 2016 af pååå (Slettet)

#1

Hvis du allerede er begyndt på gymnasiet, mens den nye gymnasiereform ikke er implementeret, betyder det at du skal udføre hele dit gymnasium efter den gamle reform. Det er ihvertfald hvad jeg fik at vide af min lærer, så..


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. september 2016 af Sechi

Jeg var gik i 1.g sidste år, og min klasse var hverken til årsprøve eller eksamen i AT. 

AT-eksamen kommer man aldrig til i 1.g, det gør man først til AT8 i 3.g. Dog kan det godt ske at man kommer til en årsprøve. Nogle gør, nogle gør ikke. En årsprøve har dog ingen officiel betydning da det ikke tæller med i karaktergennemsnittet. 

AT minder en smule om projektopgave i folkeskolen, men lægger særligt vægt på metode og tværfaglighed. Det er svært at forklare hvad det helt præcis går ud på. Man skal prøve det før man begynder at forstå det.. og dog, selv her efter mit fjerde AT forløb har jeg stadig problemer med at finde ud af hvad AT egentlig er for noget ;-) 


Skriv et svar til: Hvordan foregår AT - AT EKSAMEN

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.