Samfundsfag

Det mest neutrale/kedelige parti

22. september 2016 af hjælpmigmedsamf (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej... jeg har mega meget brug for at høre hvilket politisk parti, der er det mest neutrale eller kedelige. Lige umiddelbart ville jeg selv sige at det er Socialdemokraterne, da de bare gerne vil have at alle skal have det godt, og stiller sig ikke op imod nogen, eller støder nogen.
Hvor imod DF kan have nogle mere radiakale holdninger....

hvad siger du? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. september 2016 af mathias1997

Jeg vil faktisk vove den påstand at både S, V og DF næsten er ideologisk identiske, på trods af at de markedsfører sig på noget andet og har vidt forskellige historiske udgangspunkter. Der er i dag tale om 3 konsensussøgende socialdemokratier, der ønsker at bevare status quo. Kigger man deres politik efter, er de enige eller næsten enige om rigtig, rigtig mange ting. Det er på ganske enkelte punkter, man klart kan differentiere partierne, f.eks. deres holdning til EU, integrationspolitik og en marginal forskel ift. partiernes ønsker til størrelsen af den offentlige sektor og prioriteringer af skattelettelser.

Det bliver spændende at følge partiernes fremtid. En fusionering ville næsten være oplagt, hvis man ser på den politik, de rent faktisk fører.


Skriv et svar til: Det mest neutrale/kedelige parti

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.