Afsætning

Porters Five Forces

22. september 2016 af RikkeLarsen22 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej Alle, 

jeg står og er igang med min hovedopgave. Jeg skal lave en branche analyse af restaurant branchen i Løkken by. Dertil har jeg valgt at benytte mig af Porters Five Forces. Men nu bliver jeg helt i tvivl om hvordan den nu skal bruges! 

Jeg har lavede den ud fra virksomhedens syn på konkurrencen i branchen, hvordan de der forces påvirker dem. Men så læste jeg lidt, også kom jeg til at tænke på om det var generelt i den branche de befinder sig i. fx. hvordan nye udbydere i branchen påvirker restauranterne ? og hvordan købernes forhandlignsstyrke påvirker alle i branchen. 

er lidt i tvivl. 

WHAT to do?! 

mvh en meget forvirrede studerende lige pludselig. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. september 2016 af MTKLT (Slettet)

P5F benytter sig af alle taksonomiske niveauer. Redegør derfor først for alle forholdene i branchen (i et omfang afhængigt af opgavens størrelse, ofte kort). Analyser derefter hvordan forholdene påvirker din virksomhed ift. udfordringer og fremtidige strategier. Vurder til sidst branchens styrke og din virksomheds styrke i den ift. konkurrenter. 


Skriv et svar til: Porters Five Forces

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.