Dansk

Problemformulering i dansk

24. september 2016 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har fået den her opgave for i dansk.

Opgave 4.2: Sammenligne to digte om kærestesorg

Her skal du tage to digte: Tove Ditlevsen og Lone Hørslev. Du skal lave en analyse og fortolkning, idet du sammenligner deres form og indhold. Du kan evt støtte dig til tjeklisten til analyse af lyrik her

?Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal helt præcist. Skal jeg lave en analyse og fortolkning af hver af digtene hver for sig og derefter sammenligne de to digte med hinanden, i forhold til deres form og indhold .

?Eller skal jeg lave en samlet analyse og fortolkning af begge digte og så sammenligne deres form og indhold.

Håber der nogle der kan svarer mig på mit spørgsmål.

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. september 2016 af Justitia

"Eller skal jeg lave en samlet analyse og fortolkning af begge digte og så sammenligne deres form og indhold."


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. september 2016 af Stygotius

Du  skal naturligvis analysere og fortolke digtene hver for sig m.h.t.  form  og indshold for til sidst at påpege ligheder og forskelle. 


Svar #3
24. september 2016 af HFNU (Slettet)

Tak for hjælp... Jeg er dog stadig lidt i tvivl om hvad deres menes med digtens form og indhold.


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. september 2016 af Stygotius

Det kan nok ikke forklares anderledes.

Indholdet er det der siges i digtet, og formen er den måde det rent fysisk på er skrevet  på, dvs. antal linjer, antal stavelser, rytme og rim, måden digtet er stillet op på på siden, -mandlige  og kvindelige rim osv. osv. dvs. alt det man skal gøre rede for i analysen (ikke i fortolkningen).

NB. Det hedder et digt,  -ikke en digt.


Skriv et svar til: Problemformulering i dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.