Studievejledning

STX - Fravær

30. september 2016 af rubsy (Slettet)

Hej Studieportalen

Jeg er kommet i en vildt uheldig situation. Jeg er startet her i 1.g efter sommerferien, men jeg har startet på et gymnasie, som jeg ikke er søgt, og som jeg er blevet henvist til efter jeg blev afvist af mit 1. prioritets gymnasie. Det har medført, at jeg simpelthen ikke har haft lyst til at tage i skole, og efter over en måned i skole er endt med en fraværsprocent for 3,1% for hele året og 16% for perioden. Jeg venter nu på, at jeg kan få plads på et gymnasium, som jeg er mere tilfreds med og som faktisk var en af mine prioriter, men jeg ville spørge, om ens fravær blev slettet ved skift af gym? Eller om ens fravær bliver halveret hvert halve år, hvis jeg nu ikke kan få plads på det gym, jeg vil gå på alligevel?


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. september 2016 af MaibritG

Hvis du starter forfra, så er dit fravær ligegyldigt.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
30. september 2016 af rubsy (Slettet)

#1

Hvis du starter forfra, så er dit fravær ligegyldigt.

Hvad mener du med forfra? Altså hvis jeg starter på et nyt gym, og hvorfor ville det være ligegyldigt(ligegyldigt hvis det blev slettet går jeg ud fra)


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. september 2016 af MaibritG

Som i, at du starter forfra i 1.G, da du jo har et ønske om at skifte gymnasium. Jeg kan dog godt se, at du afventer en plads, men der er jo ingen garanti for, at du får en plads tildelt:

Jeg venter nu på, at jeg kan få plads på et gymnasium, som jeg er mere tilfreds med og som faktisk var en af mine prioriter,

Får du en plads, mener jeg at dit fravær nulstilles. Jeg synes dog fortsat at du skal komme i skole - du kan potentielt komme markant bagud, rent fagligt, ved ikke at være til timerne. Det vil også påvirke din performance på det nye gymnasium. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #4
30. september 2016 af JackandJack (Slettet)

ud fra min viden, ved jeg, at dit fraværs procent bliver ikke halveret for hvert halve år,MEN! det minimere hvis du altså kommer i skole, det fik jeg at vide fra en studievejleder :)


Brugbart svar (1)

Svar #5
30. september 2016 af LilanKahn (Slettet)

Hvis man har højt fravær kan kage anbefales til studievejleder,.

Mvh

En med 30% fravær.


Svar #6
01. oktober 2016 af rubsy (Slettet)

#3

Som i, at du starter forfra i 1.G, da du jo har et ønske om at skifte gymnasium. Jeg kan dog godt se, at du afventer en plads, men der er jo ingen garanti for, at du får en plads tildelt:

Jeg venter nu på, at jeg kan få plads på et gymnasium, som jeg er mere tilfreds med og som faktisk var en af mine prioriter,

Får du en plads, mener jeg at dit fravær nulstilles. Jeg synes dog fortsat at du skal komme i skole - du kan potentielt komme markant bagud, rent fagligt, ved ikke at være til timerne. Det vil også påvirke din performance på det nye gymnasium. 

Ja, det forstår jeg godt - havde også overvejet bare at tage en tiende og så starte forfra, nu hvor jeg allerede har fået en dårlig start, men ved ikke om jeg vil ''spilde'' et år som sådan. Tak for svar (:


Svar #7
01. oktober 2016 af rubsy (Slettet)

#4

ud fra min viden, ved jeg, at dit fraværs procent bliver ikke halveret for hvert halve år,MEN! det minimere hvis du altså kommer i skole, det fik jeg at vide fra en studievejleder :)

For perioden eller hele året? Men tak ellers (:


Svar #8
01. oktober 2016 af rubsy (Slettet)

#5

Hvis man har højt fravær kan kage anbefales til studievejleder,.

Mvh

En med 30% fravær.

lol


Brugbart svar (0)

Svar #9
01. oktober 2016 af sjls

#0

 Eller om ens fravær bliver halveret hvert halve år, hvis jeg nu ikke kan få plads på det gym, jeg vil gå på alligevel?

Dit fravær på 16% for perioden vil falde, ligeså snart du begynder at komme i skole igen. Dog kan dit fravær for året kun blive det samme eller højere.


Skriv et svar til: STX - Fravær

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.