Matematik

Forklaring - HASTER !! :/

01. oktober 2016 af Mm98 - Niveau: A-niveau

Hvordan forklar man begrebet differentialkvotient ?

Please hjælp og hvis i evt. kender nogle gode videoer så må i meget gerne sende mig et link.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. oktober 2016 af sjls

Prøv at tage et kig på tretrinsreglen. Jeg anbefaler http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/tretrinsreglen - både med video og figurer.

Nu ved jeg jo ikke, hvor meget viden du i forvejen har om differentialregning, men kort sagt er differentialkvotienten grænseværdien for h\rightarrow 0 af brøken \frac{\Delta y}{h} (som i øvrigt kaldes differenskvotienten og svarer til sekanthældningen).


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. oktober 2016 af Capion1

Differentialkvotienten i et punkt er et mål for, med hvilken hastighed funktionen forløber i dette punkt.


Svar #3
01. oktober 2016 af Mm98

hvis jeg skal forklare differenskvotienten betyder det så også at jeg skal bevise tretrinsreglen?


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. oktober 2016 af Capion1

Ikke bevise tretrinsreglen, men benytte den til at bevise en forelagt funktions differentialkvotient.
Differenskvotienten er den hældning, man giver sekanten gennem to punkter på grafen.
Søg på Fri Viden, der er nogle gode korte videoer om alle emner.


Svar #5
01. oktober 2016 af Mm98

Nååår okay. Jeg har søgt en masse på nettet og på Youtube men jeg kan ikke finde noget. Jeg har også søgt på frividen, men der kunne jeg heller ikke finde noget .. :)

Så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. oktober 2016 af Capion1


Skriv et svar til: Forklaring - HASTER !! :/

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.