Engelsk

Er det korrekt, at sige...?

01. oktober 2016 af STE02 - Niveau: A-niveau

Hej SP

Jeg har prøvet at søge på nettet, hvordan man kan sige 'det har intet at gøre med (..noget..)' på engelsk. Og jeg fandt ud af, at det kan siges ved udtrykket 'has no truck with'. Jeg vil så høre, om det er korrekt at sige: 'Eventually, appearance has no truck with abilities'. Det jeg prøver at sige er, at 'udseendet ikke har noget at gøre med evner'. 

Jeg ved godt, at man kan sige: 'appearance has nothing to do with abilities', men jeg vil helst bruge et mere 'advanced' ordforråd ;) 

Tak på forhånd! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. oktober 2016 af captainfoxfaze

Vis jeg var dig ville jeg bare bruge udtryk nummer 2 eftersom det lyder mere korrekt, du kan eventuelt jo altid bruge et mere avanceret ordforråd andre steder i teksten.


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. oktober 2016 af camillap91 (Slettet)

En anden mulighed kunne også være at skrive 'Eventually, appearance has no connection to abilities.' eller 'Eventually, appearance has no relation to abilities.' eller 'Eventually, appearance has no bearing to the subject of one's abilities.' eller 'Eventually, appearance bears no relation to abilities.'

Men ellers vil jeg give svar #1 ret :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. oktober 2016 af Stygotius

Hvad er der galt med at sige "appearance has nothing to do with...." ? Det er udmærket engelsk.

"has no truck with" går slet ikke i denne sammenhæng.

Man skal ikke bruge hvad man tror  er "smarte"  udtryk når man ikke kan styre dem.


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. oktober 2016 af Stygotius

"Eventually" giver heller ikke nogen mening her.


Skriv et svar til: Er det korrekt, at sige...?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.