Engelsk

Fejlsætninger (pronomener)

05. oktober 2016 af Signes785 - Niveau: B-niveau

Nogen der vil hjælpe mig med at finde 5 fejl i nedenstående sætninger (Der kan være flere fejl i hver sætning) 

They who want to attend the meeting in the main building must be there at a quarter to eight. This is important if you want to be sure of getting af seat. Futhermore, you should be aware that this meeting is much more important than that we held last night. Those students who spoke then, represent a minority, what may seem a good thing, but it is important that other opinions are stated clearly and firmly tonight if we are to win this struggle. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2016 af Stygotius

Du mener finde fejlene for dig??

Det skal du da selv gøre.


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. oktober 2016 af maria2datter (Slettet)

Jeg ville også sige at du skal selv finde ud af det. Du lærer intet af at få andre til at gøre det, men det er ikke mit sted at dømme. 

"Those who want to attend the meeting in the main builging must be there at a quarter to eight. This is important if you want to be sure of getting seat. Furthermore you should be aware that this meeting is much more imoirtant than what/the one we held last night. The students who spoke then/last night represent a minority; this may seem as a good thing, but it is important that other opinions are stated clearly and firmly tonight if we are going to win this struggle. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. oktober 2016 af Stygotius

1  "This is important if you want to be sure to get a seat"

2  "Also remember that this meeting is much more important than the one we held last night."

3  "The students who spoke at that meeting represent.........."

4  "This may seem a good thing"

5  "...it's important that deviant opinions are put forward loudly and clearly if we are to win......." 


Brugbart svar (1)

Svar #4
05. oktober 2016 af maria2datter (Slettet)

"this may seem a good thing" nej det kan man ikke sige. "this may seem AS a good thing". 

Jeg tror stygotius ændrer for meget i teksten. Du skriver nogle ting lidt finere, men det handler bare om at rette fejl. 

PS. jeg skrev "imoirtant" hvor jeg obviously mente important. ;-) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. oktober 2016 af Stygotius

Du skal nok vide hvad du taler om før du retter nogen.

"This may seem a good thing" er udmærket engelsk.

-Spørgsmålet om udtryk med og uden "as" er langt mere kompliceret end du aner.

.........Jeg har naturligvis intet ændret i teksten.


Brugbart svar (1)

Svar #6
05. oktober 2016 af maria2datter (Slettet)

Undskyld men jeg har boet og studeret i USA i 4 år så jeg ved godt hvad jeg snakker om. Jeg siger ikke at dine rettelser er forkerte jeg siger bare at du komplicerer opgaven mere end nødvendigt. Men Signes785 kan selv finde ud af hvad hun vil skrive, jeg prøver bare at hjælpe! :-) Held og lykke med opgaven Signe, nu har du mange fejl du kan rette på som du selv syntes ;-) 


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. oktober 2016 af Stygotius

-studeret ??  Det har i hvert fald ikke være engelsk du har "studeret".

Du sagde "Nej,, det kan man ikke sige"  -En halvstuderet røver er værre end ingenting. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. oktober 2016 af maria2datter (Slettet)

Ok, nu syntes jeg du er lidt uprofessionel  med dine personlige angreb. Jeg ville holde mig til det jeg skrev. Men som sagt kan Signe785 selv bestemmer, det er hende der skal lave opgaven. Og jeg har studeret en masse ting! :-) 


Skriv et svar til: Fejlsætninger (pronomener)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.